2024
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Sposoby wykorzystania filmu Damiana Bieńka Jan Kochanowski. Treny w procesie edukacyjno-wychowawczym
[w:] Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae - Integracja nauk w pracy nad "Trenami" Jana Kochanowskiego. Propozycja metodyczna inspirowana naturalnymi prawami uczenia się
[w:] Dydaktyka Polonistyczna - Wybrane sposoby czytania "Tryptyku rzymskiego" Jana Pawła II na zajęciach literackich w szkole ponadpodstawowej
[w:] HETEROGLOSSIA - STUDIA KULTUROZNAWCZO-FILOLOGICZNE
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
Członkostwo w zespole recenzentów czasopisma naukowego
Recenzent artykułu dla czasopisma naukowego
- „Bycie kobietą to krwawa harówka” – pseudofeministyczne kreacje bohaterek współczesnych retellingów na przykładzie Północy w Everwood M.A. Kuzniar
[w:] Dydaktyka Polonistyczna - „Bóg stworzył świat, człowiek zbudował labirynt” – sacrum w twórczości ks. Janusza Stanisława Pasierba
[w:] Dydaktyka Polonistyczna - Wyobraźnia turystyczna a obraz miasta w Zbrodni i karze Fiodora Dostojewskiego na lekcji języka polskiego w szkole ponadpodstawowej
[w:] Dydaktyka Polonistyczna - Kobiety i inne potworności. Mityzacja i female queer gothic w Empuzjonie Olgi Tokarczuk
[w:] Dydaktyka Polonistyczna - „Sztuczna inteligencja” a duchowość człowieka
[w:] Dydaktyka Polonistyczna
Recenzja artykułu naukowego
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
Udział w konferencji
Członkostwo w komitecie lub komisji
Działania promocyjne na rzecz Uniwersytetu
2023
Książka naukowa recenzowana
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Tajemnica kobiecego uśmiechu. Rozważania wokół wiersza Stanisława Grochowiaka "Nieznajoma z Sekwany" i innych tekstów kultury na zajęciach polskiego w liceum
[w:] HETEROGLOSSIA - STUDIA KULTUROZNAWCZO-FILOLOGICZNE
Członkostwo w zespole recenzentów czasopisma naukowego
- Recenzent
[w:] Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska, sectio N – Educatio Nova
Recenzja książki naukowej
Recenzja artykułu naukowego
- "Przeczarowując" świat i romskie uniwersum. Sztuka Małgorzaty Mirgi-Tas
- Rozszczelnienie antropocenu. Nowy zwrot solidarnościowy w edukacji polonistycznej
- Ekohermeneutyka w przestrzeni edukacyjnej szkoły ponadpodstawowej. Lektura "Drogi do Rosji" Adama Mickiewicza
- O pożytkach badań posthumanistycznych dla dydaktyki polonistycznej
- Wobec inności, słabości, niższości. Lektura prozy wiejskich przestrzeni
- Dydaktyka humanistyczna – między solidarnością a sprzeciwem
- Obywatel w starciu z opresyjną władzą w "Syzyfowych pracach" Stefana Żeromskiego. Propozycja pracy z lekturą w klasie ósmej
- Muzyka Wolfganga Amadeusza Mozarta na lekcjach języka polskiego w szkole podstawowej i średniej
- Czego może nauczyć łodzik? (Eko)krytyczne czytanie "Ody do młodości"
- O wyższości X nad Y, czyli dyskutowanie i debatowanie jako metody otwierania szkolnych rzeczywistości i budowania demokracji w przestrzeni szkolnej
- "Proszę pani, a "pola" piszemy przez dwa "o"? - czyli o tym, jak wygląda codzienność polonisty wśród uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Świadomość przygodności ludzkiego losu a solidarność. Refleksja na temat potencjału gatunku reportażu w realizacji Diploma Programme IBO (międzynarodowej matury)
- Oddając głos współbraciom - postkolonialne wędrówki z prozą Alfreda Szklarskiego
- Jaką twarz ma krzyk? Kompensacyjne kody w kilku współczesnych książkach dla młodzieży
- Bogaty dom - biedny dom. Różnice klasowe w książkach dla młodych czytelników. Rekonensans
- Literatura dziecięca na temat Zagłady w szkole podstawowej - korzyści z jej wdrożenia i potencjał kontekstu lokalnego
- Solidarność, empatia i zaangażowanie. Historyczny dyskurs na temat PRL-u we współczesnych, społeczno-obyczajowych powieściach dla młodzieży
- O braku kobiecej solidarności. Dlaczego baronowa Krzeszowska nie pomogła Helenie Stawskiej?
- Edukacja humanistyczna w erze dezinformacji
- Książki "drugiego obiegu" jako przejaw gdańskiej kultury niezależnej lat 80.
- Podlegli nicości? Nauka o fizyce próżni a "Miejsce" Andrzeja Stasiuka
- Tryptyk przekorny z ideologicznymi przyśpiewkami
- Bard "Solidarności" czy bard wolności? O miejscu piosenek autorskich Jacka Kaczmarskiego w edukacji polonistycznej
- Amerykański przykład lektury przeciw wykluczeniu. "Zabić drozda" Harper Lee
- Uczniowie i uczennice jako krytyczni odbiorcy tekstów. Projekt "Krytyczne Czytanie ze Szkołą Edukacji"
- Spotkanie starości i młodości. "Ucho Igielne" Wiesława Myśliwskiego w edukacji "dla" i "ku" starości
- Okna w kulturze a solidarność ze światem - [refleksje, zadania i pytania, przykłady, teoria]
- Myślenie krytyczne, emocje i literatura. Edukacja polonistyczna w drodze do kompetencji przyszłości
- Opowieść o życiu w świecie - edukacja geograficzna w ujęciu humanistycznym
- Jak rozmawiać z szympansem alb nowe wymiary starej bio-wspólnoty
- "Prawdziwe życie" Adama Zagajewskiego jako przestrzeń dialogu
- Solidarność zwierząt - solidarność ze zwierzętami. Na przykładzie literatury pięknej i nie tylko
- O czym trudno mówić, o tym nie wolno milczeć. Rola współczesnej literatury dla młodzieży w edukacji polonistycznej
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
Organizacja konferencji krajowej
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- Integracja w pracy nad "Trenami" Jana Kochanowskiego. Propozycja metodyczna inspirowana naturalnymi prawami uczenia się
- Niewolnicy w koloniach, misie o bardzo małych rozumkach, a może trzciny myślące? Uczniowie jako odbiorcy wybranych materiałów dydaktycznych
- Elementy psychologii w pracy nauczyciela polonisty
Udział w konferencji krajowej
Kierownictwo złożonego projektu finansowanego z budżetu KUL
Wykonawca w realizowanym projekcie finansowanym przez NCBiR
Członkostwo w krajowym zespole eksperckim
Działania promocyjne na rzecz Uniwersytetu
2022
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Manipulacja w pracy nauczyciela polonisty - projekt warsztatu interdyscyplinarnego
[w:] Język. Religia. Tożsamość - Wykorzystanie wiedzy o indywidualnych cechach uczniów w pracy nad "Weselem" Stanisława Wyspiańskiego. Propozycja metodyczna
[w:] Dydaktyka Polonistyczna - Jak pomóc dziecku w nauce czytania? Propozycje rozwiązań dydaktycznych
[w:] Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska, sectio N – Educatio Nova
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Sposoby wykorzystania metody design thinking w pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczycieli literatury i języka polskiego. Wstępne rozpoznanie
- Individualization of education as the main didactic principle. About a Polish school different from any other
[Indywidualizacja jako główna zasada edukacyjna. O polskiej szkole innej niż wszystkie ]
Artykuł nierecenzowany w czasopiśmie
- Polski system edukacji w perspektywie Dantejskiej, czyli problemy, wyzwania i perspektywy współczesnej szkoły
[w:] Hejnał Oświatowy. Miesięcznik Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli
Członkostwo w zespole recenzentów czasopisma naukowego
Recenzja książki naukowej
Recenzja artykułu naukowego
- Literacki matecznik – o ekopoetyce i aktywnym czytaniu
- "Powieki" Michała Rusinka w świetle dziecięcych interpretacji
- „Na tropie krakowskich regionalizmów” – gra miejska jako narzędzie edukacji regionalnej na lekcjach języka polskiego w klasach IV-VIII szkoły podstawowej
- Edukacyjne Escape Roomy jako metoda pracy na lekcjach języka polskiego i matematyki
- Granie w gry i tworzenie gier, czyli o roli grywalizacji w praktyce nauczycielskiej
- Preferencje wartości uczniów klas trzecich szkół podstawowych
- O kształtowaniu postaw proekologicznych przyszłych polonistów
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
Usługi dydaktyczne w kraju
Członkostwo w komitecie lub komisji
Nagroda wewnętrzna
2021
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Profesjonalne przygotowanie nauczyciela literatury i język polskiego do zawodu na podstawie najnowszych dokumentów MEiN
[w:] Studia Humanitatis (Moskwa) - Профессиональная подготовка учителя польского языка и литературы в соответствии с последними нормативными документами Министерства науки и высшего образования
[Profefesjonalne przygotowanie nauczyciela literatury i języka polskiego do zawodu na podstawie ostatnich dokumentów MNiSW]
[w:] Studia Humanitatis (Moskwa)
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
Artykuł nierecenzowany w wydawnictwie zbiorowym
- Humor in Polish high school. From experience the teacher of literature
[Humor w szkole średniej. Z doświadczeń nauczyciela literatury] - Methodical inspirations of the literature teacher. Overview
[Metodyczne inspiracje nauczyciela literatury. Przegląd] - Methods of communication the literature teacher's with students. Conclusions from own research
[Metody komunikacji nauczyciela literatury z uczniami. Wnioski z badań własnych]
Członkostwo w zespole recenzentów czasopisma naukowego
- Recenzent
[w:] Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska, sectio N – Educatio Nova
Recenzja książki naukowej
Recenzja artykułu naukowego
- "Pan Tadeusz" w szkole. Z uczniowskiej recepcji
- Polonista wobec lektur szkolnych - kilka uwag na temat nauczycielskich sposobów pozyskiwania czytelnika
- Doświadczenie pandemii COVID-19 w narracji studentek pedagogiki
- Współczesna interpretacja mitu o Sofii Wiecznej Kobiecości w powieści Wiktora Pielewina Niepobiedimoje Solnce (Sol Invictus)
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Methodical inspirations of the literature teacher. Overview
[Metodyczne inspiracje nauczyciela literatury. Przegląd] - Methods of communication the literature teacher's with students. Conclusions from own research
[Metody komunikacji nauczyciela literatury z uczniami. Wnioski z badań własnych] - Humor in Polish high school. From experience the teacher of literature
[Humor w szkole średniej. Z doświadczeń nauczyciela literatury]
2020
Książka naukowa recenzowana
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Selected comments about the need to acquire knowledge and skills by students undergoing pedagogical training
[Wybrane uwagi o potrzebie nabywania wiedzy i umiejętności przez studentów odbywających praktykę pedagogiczną] - Świat wartości młodych ludzi w świetle wybranych powieści Barbary Ciwoniuk
- Individualization of literary education in high school. Selected issues from Polish experience
[Indywidualizacja kształcenia literackiego w szkole średniej. Wybrane zagadnienia z polskich doświadczeń] - Krótka rozprawa między trzema osobami: uczniem, nauczycielem i rodzicem, czyli kto, kogo i za co ocenia w polskiej szkole
- Competences of a Polish language teacher in a contemporary school. Selected issues
[Kompetencje nauczyciela języka polskiego we współczesnej szkole. Wybrane zagadnienia] - Współpraca polonisty z psychologiem jako istotny element kształcenia przyszłych nauczycieli
- Komunikacja nauczyciela z uczniami o różnych stylach uczenia się
Artykuł popularnonaukowy w czasopiśmie
- Dziecko dyslektyczne wyzwaniem dla nauczyciela i rodzica
[w:] Przegląd Uniwersytecki - Neurodydaktyka sprzymierzeńcem współczesnego nauczyciela
[w:] Przegląd Uniwersytecki
Członkostwo w komitecie redakcyjnym książki
Recenzja artykułu naukowego
- Seksualność aniołów – problem aksjologiczny oraz źródło twórczej inspiracji w literaturze i sztuce popularnej
- Podejście inkluzyjne w nauczaniu uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych
- Dysleksja rozwojowa a dwujęzyczność dziecka w wieku szkolnym. Przypadek dzieci ukraińskich i anglojęzycznych w polskiej szkole
- Film a lektura w edukacji polonistycznej
- Wprowadzenie dziecka w kulturę. O doświadczeniach na styku pedagogiki i filologii polskiej
- Porównanie tematu słowiaństwa w polskich i czeskich podręcznikach szkolnych
- "W nieoczekiwanych chwilach empatii" - dydaktyka uważności wobec poezji (takiej jak) Elizabeth Bishop
- Nauczyciel jako reżyser. Punkty wspólne, różnice, perspektywy wzajemnych inspiracji dwóch (teoretycznie odległych od siebie) profesji
- Kompetencje kluczowe w edukacji polonistycznej a działalność innowacyjna szkół – przykład rozwiązań dydaktycznych
- Cyprian Norwid z perspektywy współczesnej szkolnej recepcji i w odbiorze lokalnego środowiska
- Nurt antropocentryczno-kulturowy w dydaktyce literatury a współczesne antropologie
- Nurt antropocentryczno-kulturowy w dydaktyce literatury a współczesne antropologie
- Kontekst kulturowy a program edukacji językowo-komunikacyjnej
- O zadawaniu pytań na lekcji języka polskiego Studium przypadku
- Dylematy kształcenia polonistycznego, czyli czego nas uczą pierwsze lata reformy
- Koncepty "kobieta" i "mężczyzna" jako elementy rosyjskiej konceptosfery na przykładzie wybranych tekstów kultury rosyjskiej
- Szkice biograficzne w twórczości Erazma z Rotterdamu w oparciu o list do Jonasa Jodoka (Ep.1211)
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- The understanding differences between students as a way to effective learning and school communication
[Zrozumienie różnic pomiędzy uczniami jako droga/ sposób skutecznego nauczania i komunikacji w szkole. Wybrane zagadnienia] - Competences of a Polish language teacher in a contemporary school. Selected issues
[Kompetencje nauczyciela języka polskiego we współczesnej szkole. Wybrane zagadnienia] - Selected comments about the need to acqiure knowledge and skills by students undergoing pedagogical training
[Wybrane uwagi na temat potrzeby przekazywania wiedzy i kompetencji studentom odbywającym praktykę pedagogiczną] - Individualization of literary education in high school. Selected issues from Polish experience
[Indywidualizacja kształcenia literackiego w szkole średniej. Wybrane zagadnienia z polskich doświadczeń] - Активные методы обучения в лицее: избранные примеры из пактикум учителя литературы
[Aktywizujące metody nauczania w liceum: wybrane przykłady z warsztatu nauczyciela literatury] - Komunikacja nauczyciela z uczniami o różnych stylach uczenia się
Usługi dydaktyczne w kraju
2019
Książka naukowa recenzowana
Rozdział w recenzowanej książce naukowej
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- ОБЩЕНИЕ УЧИТЕЛЯ С УЧЕНИКАМИ С РАЗНЫМИ ТИПАМИ ТЕМПЕРАМЕНТА
[Komunikacja nauczyciela z uczniami o różnych temperamentach] - Tutor, promotor, projektant rozwoju studenta. O roli i autorytecie nauczyciela akademickiego w relacjach z wybranymi rodzajami studentów
- Podstawy komunikacji nauczyciela z uczniami. Wybrane zagadnienia
- Komunikacja nauczyciela z uczniami o różnych rodzajach inteligencji
- „On mi powiedział, że jestem dobry”: rola nauczyciela w wychowaniu aksjologicznym w świetle wybranych powieści dla młodzieży autorstwa Barbary Ciwoniuk
- Komunikacja nauczyciela z rodzicami uczniów dyslektycznych
Hasło encyklopedyczne
Artykuł popularnonaukowy w czasopiśmie
Redakcja naczelna publikacji naukowej
Recenzja artykułu naukowego
- Wiedza i edukacja - od teorii do praktyki
- Kształtowanie kompetencji socjokulturowej w procesie nauczania języka rosyjskiego na bazie konceptów kultury rosyjskiej
- Programy nauczania przedmiotów artystycznych w zakładach kształcenia nauczycieli szkół powszechnych w latach międzywojennych
- Biblioterapia w psychoterapii indywidualnej i grupach wsparcia kobiet zmagających się z problemem niepłodności
- Pożądanie, wstyd i obsceniczność w interpretacji Rogera Scrutona i Karola Wojtyły/ Jana Pawła II
- Kształtowanie europejskiej tożsamości uczniów klas I-III szkoły podstawowej w oparciu o elementy edukacji regionalnej i wielokulturowej zawarte w szkolnych podręcznikach
- Umiejętność rozumienia wybranych klas partykuł oraz posługiwania się nimi przez 5- i 6-letnie dzieci. Analiza badań własnych
- Motywy miłości i seksu w dramacie "Taniec miłości" Arthura Schnitzlera oraz spektaklu "Seksualne neurozy naszych rodziców" opartego na tekście Lukasa Bärfussa
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Komunikacja nauczyciela z uczniami o różnych rodzajach inteligencji
- Podstawy komunikacji nauczyciela z uczniami. Wybrane zagadnienia
- Tutor, promotor, projektant rozwoju studenta. O roli i autorytecie nauczyciela akademickiego w relacjach z wybranymi rodzajami studentów
- ОБЩЕНИЕ УЧИТЕЛЯ С УЧЕНИКАМИ С РАЗНЫМИ ТИПАМИ ТЕМПЕРАМЕНТА [Komunikacja nauczyciela z uczniami o różnych temperamentach]
[Komunikacja nauczyciela z uczniami o różnych temperamentach] - Komunikacja nauczyciela z rodzicami uczniów dyslektycznych
Organizacja konferencji krajowej
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- Do czego jest zdolny uczeń zdolny? Skutki fascynacji przemocą w powieści Stephena Kinga
- Wiedza o potrzebach intelektualnych, emocjonalnych i psychofizycznych uczniów jako punkt wyjścia w pracy z lekturą. Wybrane zagadnienia
- Neurodydaktyka - naukowa bzdura czy cenna inspiracja dydaktyczna? O edukacji uwzględniającej potrzeby i możliwości mózgui
Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji krajowej
Organizacja konferencji
Wygłoszenie referatu na konferencji
Usługi dydaktyczne w kraju
- Warsztaty przygotowujące do ustnego egzaminu maturalnego z języka polskiego
- Od średniowiecza do oświecenia
- Jak postępować z ludźmi, którzy uprzykrzają nam życie? O asertywności na co dzień
- Analiza i interpretacja utworu poetyckiego na maturze (poziom rozszerzony)
- Matura ustna z języka polskiego - co i jak mówić, żeby zdać?
Nagroda wewnętrzna
Udział w festiwalu nauki
Działalność odczytowa
2018
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Rola rodziców w rozwijaniu umiejętności czytania i rozwijaniu zainteresowań czytelniczych dzieci. Wybrane zagadnienia
[w:] Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae - Mapa metodycznych inspiracji współczesnego nauczyciela. Wybrane przykłady
[w:] Kwartalnik Edukacyjny - Dydaktyka uniwersytecka jako nowy przedmiot w programie studiów doktoranckich. Wybrane zagadnienia
[w:] Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Работа со способным учеником – испытание для современного учителя
[Praca z uczniem zdolnym jako wyzwanie dla współczesnego nauczyciela] - Główne obszary kompetencji współczesnego nauczyciela i ich wpływ na kierunki rozwoju dydaktyki szkolnej. Wybrane zagadnienia
- "Wejdź w konwencję! - o projekcie kreatywnego pisania
- Выбраные методы работы с литературой в лицее. Обзор
[Wybrane metody pracy z literaturą w szkole ponadpodstawowej. Przegląd] - Wizja dobrego nauczyciela języka polskiego a programy specjalizacji nauczycielskiej. Próba konfrontacji w kontekście obecnej reformy edukacji
- Digitalny imigrant czy digitalny tubylec? Kilka uwag o kompetencjach techniczno-medialnych współczesnego nauczyciela polonisty
- "To nieuczciwe zmuszać żółwie, by ścigały się z zającami". Przegląd wybranych cech indywidualnych różniących uczniów
Artykuł popularnonaukowy w czasopiśmie
- Kopalnia odkrywkowa dobra
[w:] Uczyć lepiej - Co wpływa na nasze postawy i oceny? Pułapki efektów poznawczych
[w:] Uczyć lepiej - Agresja w refleksji polonistycznej
[w:] Uczyć lepiej
Artykuł w czasopiśmie
- III Kongres Dydaktyki Polonistycznej
[w:] Kwartalnik Edukacyjny
Recenzja artykułu naukowego
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Wizja dobrego nauczyciela języka polskiego a programy specjalizacji nauczycielskiej. Próba konfrontacji w kontekście obecnej reformy edukacji
- РАБОТА СО СПОСОБНЫМ УЧЕНИКОМ - ИСПЫТАНИЕ ДЛЯ СОВРЕМЕННОГО УЧИТЕЛЯ
[Praca z uczniem zdolnym jako wyzwanie dla współczesnego nauczyciela] - ВЫБРАННЫЕ МЕТОДЫ РАБОТЫ С ЛИТЕРАТУРОЙ В ЛИЦЕЕ. ОБЗОР
- Główne obszary kompetencji współczesnego nauczyciela i ich wpływ na kierunki rozwoju dydaktyki szkolnej. Wybrane zagadnienia
- Wejdź w konwencję! – o projekcie kreatywnego pisania
- "To nieuczciwe zmuszać żółwie, by ścigały się z zającami". Przegląd wybranych cech indywidualnych różniących uczniów
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- Współpraca polonisty z psychologiem jako istotny element propozycji nowego modelu kształcenia przyszłych nauczycieli. Wybrane przykłady inicjatyw
- "On mi powiedział, że jestem dobry" Rola nauczyciela w wychowaniu do wartości w świetle wybranych powieści dla młodzieży
- Krótka rozprawa między trzema osobami: uczniem, rodzicem i nauczycielem, czyli kto, kogo i za co ocenia w polskiej szkole
- Johna Keatinga (Stowarzyszenie Umarłych Poetów) wychowanie do lektury i życia
Organizacja konferencji
Wygłoszenie referatu na konferencji
Udział w dyskusji panelowej na konferencji
Udział w konferencji
Usługi dydaktyczne w kraju
Odznaczenie krajowe resortowe
Udział w festiwalu nauki
2017
Książka naukowa recenzowana
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- O autorytecie nauczyciela słów kilka
[w:] Kwartalnik Edukacyjny
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
Recenzja artykułu naukowego
Organizacja konferencji krajowej
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- Digitalny tubylec czy digitalny emigrant? Kilka uwag o kompetencjach techniczno-medialnych współczesnego nauczyciela polonisty
- Świat wartości młodych ludzi w świetle wybranych powieści Barbary Ciwoniuk
- Udział nowoczesnych mediów w procesie popularyzacji czytelnictwa wśród młodych ludzi. Wybrane zagadnienia
Udział w dyskusji panelowej na konferencji krajowej
Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji krajowej
Prezentacja na konferencji krajowej
Udział w konferencji
Wykonawca w realizowanym projekcie finansowanym przez NCN
Usługi dydaktyczne w kraju
Inne działania w zakresie popularyzacji nauki
2016
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
Udział w konferencji
Inne działania w zakresie popularyzacji nauki
2015
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
Redakcja naczelna publikacji naukowej
Udział w konferencji
2014
Rozdział w recenzowanej książce naukowej
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
Hasło encyklopedyczne
Rozdział w książce
Udział w konferencji
2013
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- "Ze słabością łamać uczmy się za młodu", czyli jak rozmawiać z nastolatkiem o literaturze XIX wieku
- Przestrzeń edukacyjna nauczyciela i ucznia w świetle nowej podstawy programowej do języka polskiego dla szkoły ponadgimnazjalnej
- "Pani Bovary to ja!" - biografia pisarza jako kontekst dla czytania literatury w szkole ponadgimnazjalnej
- O trudnej sztuce wychowania do wartości przez polonistę we współczesnej szkole
Hasło encyklopedyczne
Hasło słownikowe
Artykuł popularnonaukowy w czasopiśmie
- Rodzaje i funkcje karty pracy na lekcjach języka polskiego (przykłady)
[w:] "Język Polski w Liceum"
Artykuł w czasopiśmie
Udział w konferencji międzynarodowej
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- Sposoby wykorzystania wybranych ćwiczeń multimedialnych na lekcjach języka polskiego w szkole ponadgimnazjalnej
- "(...) mistrzyni prowadzi nas nad Skamander". Pieśń o Troi Colleen McCollough jako dla kontekst czytania Homera w szkole ponadgimnazjalnej
- "Jak zjeść tę żabę?, czyli polonista w relacji z uczniem uzdolnionym literacko”
- Jak nauczyć, ucząć jak najmniej? O motywującej roli nauczyciela
Udział w konferencji krajowej
Wygłoszenie referatu na konferencji
Udział w dyskusji panelowej na konferencji
Udział w konferencji
Usługi naukowo-badawcze w kraju
Inne działania w zakresie popularyzacji nauki
2012
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
Hasło encyklopedyczne
Artykuł popularnonaukowy w czasopiśmie
- "Dzieje Tristana i Izoldy" J. Bediera (propozycje lekcji dla klasy I)
[w:] Język Polski w Liceum.
Redakcja naczelna publikacji naukowej
Organizacja konferencji krajowej
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji krajowej
Udział w konferencji krajowej
Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji
2011
Rozdział w recenzowanej książce naukowej
Hasło encyklopedyczne
Artykuł popularnonaukowy w czasopiśmie
- O Biblii z nastolatkami na lekcjach języka polskiego
[w:] Katecheta
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- „Pani Bovary to ja!” – biografia pisarza jako kontekst dla czytania literatury w szkole ponadgimnazjalnej.
- Formy indywidualizacji kształcenia uczniów zdolnych na poziomie ponadgimnazjalnym. Wybrane zagadnienia.
- „Ze słabością łamać uczmy się za młodu!”, czyli jak rozmawiać z nastolatkiem o literaturze XIX wieku.
- Indywidualizacja procesu nauczania w szkole ponadgimnazjalnej na przykładzie uczniów z trudnościami w uczeniu się. Wybrane zagadnienia.