Uczniowie szkół ponadpodstawowych jako odbiorcy wybranych materiałów dydaktycznych
[High School Students as Recipients of Selected Educational Materials]
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowanyCzasopismo: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae (ISSN: 2450-5013)
Rok wydania: 2024
Tom: 15
Strony od-do: 331-350
Streszczenie: W artykule przyjrzano się trzem pomocom edukacyjnym, przeznaczonym dla uczniów szkół ponadpodstawowych. Do omówienia zostały wybrane: „bryk niekonwencjonalny” utworów Adama Mickiewicza, filmy edukacyjne Profesora Niczego oraz poradniki psychologiczne "Szkoła Bohaterek i Bohaterów" Przemka Staronia. Analizy miały na celu przedstawienie ich zawartości oraz określenie potencjału dydaktycznego, przyjrzenie się temu, jak uczniowie postrzegani są przez ich autorów, pokazanie, jaki stosunek mają do tych pomocy młodzi uczący się oraz wskazanie zadań współczesnego polonisty.
Słowa kluczowe: materiały edukacyjne, bryk niekonwencjonalny, film w edukacji, poradniki psychologiczne
DOI: 10.24917/20820909.15.21
Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Magdalena Marzec-Jóźwicka",
title = "Uczniowie szkół ponadpodstawowych jako odbiorcy wybranych materiałów dydaktycznych ",
journal = "Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae",
year = "2024",
pages = "331-350"
}
Cytowanie w formacie APA:
Marzec-Jóźwicka, M. (2024). Uczniowie szkół ponadpodstawowych jako odbiorcy wybranych materiałów dydaktycznych . Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae, 331-350.