Magdalena Marzec-Jóźwicka

Jan Paweł II wobec wartości. Miejsce wybranych tekstów Papieża Polaka w edukacji polonistycznej uczniów szkół ponadpodstawowych
[John Paul II towards values. The place of selected Pope’s texts in the Polish language education of high school students]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Roczniki Humanistyczne (ISSN: 0035-7707)
Rok wydania: 2020
Tom: 68
Numer czasopisma: 1, zeszyt specjalny
Strony od-do: 539-564
Streszczenie: Celem artykułu jest pokazanie sposobów prezentacji twórczości Jana Pawła II na lekcjach języka polskiego w szkole ponadpodstawowej, choć jego teksty nie znalazły się w nowej podstawie programowej. Autorka uznała, że warto pokazać uczniom Papieża Polaka jako poetę, czytelnika i odbiorcę literatury oraz człowieka z poczuciem humoru. Dodatkowo omówiła pomysł powstania pierwszej gry edukacyjnej na smartfona o młodym Papieżu.
Słowa kluczowe: edukacja polonistyczna, wychowanie do wartości, aksjologia szkolna, Jan Paweł II na lekcjach języka polskiego, humor w edukacji
Dostęp WWW: https://ojs.tnkul.pl/index.php/rh/article/download/14637/14259
DOI: 10.18290/rh.2068s-36



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Magdalena Marzec-Jóźwicka",
title = "Jan Paweł II wobec wartości. Miejsce wybranych tekstów Papieża Polaka w edukacji polonistycznej uczniów szkół ponadpodstawowych",
journal = "Roczniki Humanistyczne",
year = "2020",
number = "1, zeszyt specjalny",
pages = "539-564"
}

Cytowanie w formacie APA:
Marzec-Jóźwicka, M. (2020). Jan Paweł II wobec wartości. Miejsce wybranych tekstów Papieża Polaka w edukacji polonistycznej uczniów szkół ponadpodstawowych. Roczniki Humanistyczne, 1, zeszyt specjalny, 539-564.