Magdalena Marzec-Jóźwicka

Znaczenie wiedzy psychologicznej w warsztacie nauczyciela polonisty
[The importance of psychological knowledge in the work of a Polish language teacher]

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Miejsce: Lublin
Rok wydania: 2024
Tytuł publikacji: Psycholog w szkole: koncepcje
Redaktorzy: Zbigniew B. Gaś
Strony od-do: 111-130
Streszczenie: Celem artykułu jest zwrócenie uwagi na znaczenie wiedzy i umiejętności psychologicznych w warsztacie czynnego zawodowo polonisty oraz przyszłego polonisty. W tym celu przeanalizowano treści aktualnego programu specjalizacji nauczycielskiej, zaprezentowano założenia projektu interdyscyplinarnego, skierowanego do nauczycieli i uczniów, a realizowanego przez autorkę artykułu we współpracy z przedstawicielami takich dyscyplin naukowych, jak psychologia i pedagogika, oraz wskazano sposoby wykorzystania treści związanych z psychologią rozwoju, wychowania, uczenia się i psychologią komunikacji w polonistycznych działaniach dydaktyczno-wychowawczych.
Słowa kluczowe: wiedza psychologiczna, psychologia komunikacji, psychologia rozwoju, wychowania i uczenia się, specjalizacja nauczycielska, projekt interdyscyplinarny



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Magdalena Marzec-Jóźwicka",
title = "Znaczenie wiedzy psychologicznej w warsztacie nauczyciela polonisty",
journal = "",
year = "2024",
pages = "111-130"
}

Cytowanie w formacie APA:
Marzec-Jóźwicka, M. (2024). Znaczenie wiedzy psychologicznej w warsztacie nauczyciela polonisty. , 111-130.