Magdalena Marzec-Jóźwicka

Wykorzystanie wiedzy o indywidualnych cechach uczniów w pracy nad "Weselem" Stanisława Wyspiańskiego. Propozycja metodyczna
[Using the knowledge of students’ individual characteristics whil working on The Wedding by Stanislaw Wyspianski. A methodological proposal]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Dydaktyka Polonistyczna (ISSN: 2451-0939)
Rok wydania: 2021
Numer czasopisma: 7 (16)
Strony od-do: 194-209
Streszczenie: W artykule postawiono tezę, że znajomość uczniowskich cech indywidualnych – do których zaliczane są m.in. omówione w tekście różne rodzaje inteligencji, style uczenia się, role uczniów na lekcjach oraz zainteresowania – stanowi dla nauczyciela pomoc w organizacji pracy nad lekturami. Dzięki wiedzy na ten temat polonista ma szanse rozpoznawać mocne i słabe strony swoich uczniów, a następnie dostosowywać do ich potrzeb i możliwości metody, techniki oraz formy organizacji pracy na lekcjach i zajęciach pozalekcyjnych. W tekście pokazano kilkadziesiąt przykładowych poleceń i zadań dla uczniów, uwzględniających różnice pomiędzy nimi, odnoszących się do jednej z głównych lektur szkolnych omawianych na poziomie ponadpodstawowym, czyli Wesela Stanisława Wyspiańskiego.
Słowa kluczowe: indywidualne cechy uczniów, style uczenia się, inteligencja, zainteresowania, kształcenie literacko-językowe, Wesele, Stanisław Wyspiański
DOI: 10.15584/dyd.pol.16.2021.15



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Magdalena Marzec-Jóźwicka",
title = "Wykorzystanie wiedzy o indywidualnych cechach uczniów w pracy nad ''Weselem'' Stanisława Wyspiańskiego. Propozycja metodyczna",
journal = "Dydaktyka Polonistyczna",
year = "2021",
number = "7 (16)",
pages = "194-209"
}

Cytowanie w formacie APA:
Marzec-Jóźwicka, M. (2021). Wykorzystanie wiedzy o indywidualnych cechach uczniów w pracy nad "Weselem" Stanisława Wyspiańskiego. Propozycja metodyczna. Dydaktyka Polonistyczna, 7 (16), 194-209.