Magdalena Marzec-Jóźwicka

Manipulacja w pracy nauczyciela polonisty - projekt warsztatu interdyscyplinarnego
[Manipulation in the work of a Polish literature and language teacher – an interdisciplinary workshop project]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Język. Religia. Tożsamość (ISSN: 2083-8964)
Rok wydania: 2022
Tom: 25
Numer czasopisma: 1
Strony od-do: 267-282
Streszczenie: W artykule zaprezentowano projekt warsztatu dla nauczycieli i studentów specjalizacji nauczycielskiej poświęconego manipulacji. Temat ten został opracowany w sposób interdyscyplinarny. Wśród treści przekazanych słuchaczom pojawiły się zagadnienia z zakresu pedagogiki i dydaktyki, literaturoznawstwa, językoznawstwa i psychologii. Wybór zagadnień pochodzących z kilku dyscyplin naukowych znalazł uzasadnienie w Rozporządzeniu MNiSW z 25 lipca 2019 roku, wskazującym, w jaki sposób powinno być prowadzone współcześnie kształcenie nauczycieli oraz jakimi kompetencjami i z jakich nauk mają się oni wyróżniać. Temat manipulacji nie został wybrany przypadkowo. Po pierwsze, nauczyciele często spotykają się z manipulacją w swojej pracy z uczniami oraz podczas interakcji z przełożonymi i rodzicami wychowanków. Po drugie, zagadnienie to stanowiło element realizowanego z powodzeniem interdyscyplinarnego projektu „Trudne tematy w edukacji”.
Słowa kluczowe: kształcenie nauczycieli, manipulacja w pracy nauczyciela, gry psychomanipulacyjne, zasady wpływu społecznego, techniki manipulacji, wychowanie, perswazja, dezinformacja, fake news



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Magdalena Marzec-Jóźwicka",
title = "Manipulacja w pracy nauczyciela polonisty - projekt warsztatu interdyscyplinarnego",
journal = "Język. Religia. Tożsamość",
year = "2022",
number = "1",
pages = "267-282"
}

Cytowanie w formacie APA:
Marzec-Jóźwicka, M. (2022). Manipulacja w pracy nauczyciela polonisty - projekt warsztatu interdyscyplinarnego. Język. Religia. Tożsamość, 1, 267-282.