Magdalena Marzec-Jóźwicka

Nauczyciel polonista wobec problemu uzależnień od mediów
[Polish Language Teacher and the Problem of Media Addiction]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: HETEROGLOSSIA - STUDIA KULTUROZNAWCZO-FILOLOGICZNE (ISSN: 2084-1302)
Rok wydania: 2025
Numer czasopisma: 17
Strony od-do: 259-281
Streszczenie: Uzależnienie od mediów jest jednym z najpoważniejszych współczesnych uzależnień behawioralnych. Celem artykułu jest refleksja nad rolą polonisty w profilaktyce e-uzależnień. W tym zakresie tekst ma charakter pionierski. Zaprezentowano w nim konkretne propozycje metodyczne, które nauczyciel może wykorzystać w procesie edukacyjno-wychowawczym zarówno na zajęciach literackich, jak i na godzinach wychowawczych. Opierają się one na analizie i interpretacji różnych tekstów kultury (opowiadanie, artykuł, obrazy), uzupełnionej o wybrane treści z zakresu nauk humanistycznych i społecznych.
Słowa kluczowe: uzależnienie od mediów, teksty kultury, edukacja kulturowa, analiza i interpretacja tekstu, media cyfrowe



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Magdalena Marzec-Jóźwicka",
title = "Nauczyciel polonista wobec problemu uzależnień od mediów",
journal = "HETEROGLOSSIA - STUDIA KULTUROZNAWCZO-FILOLOGICZNE",
year = "2025",
number = "17",
pages = "259-281"
}

Cytowanie w formacie APA:
Marzec-Jóźwicka, M. (2025). Nauczyciel polonista wobec problemu uzależnień od mediów. HETEROGLOSSIA - STUDIA KULTUROZNAWCZO-FILOLOGICZNE, 17, 259-281.