Magdalena Marzec-Jóźwicka

Współczesne formy promocji czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży w internecie jako inspiracja dla nauczyciela polonisty
[Contemporary forms of reading promotion among children and youth on the Internet as an inspiration for a Polish teacher]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Folia Bibliologica (ISSN: 1230-2376)
Rok wydania: 2019
Tom: 60
Strony od-do: 81-97
Streszczenie: Artykuł dotyczy zagadnienia promocji czytelnictwa w Internecie. Przedstawione w nim przykłady kampanii i akcji ogólnopolskich, szkolnych oraz klasowych, blogów, vlogów i stron na Facebooku, organizowanych przez entuzjastów czytania, nauczycieli, bibliotekarzy czy rodziców, mają za zadanie z jednej strony wykazać, że Internet w ogromnym stopniu przyczynia się do popularyzowania czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży, z drugiej zaś zainspirować nauczycieli do wykorzystywania tego medium w procesie edukacji polonistycznej.
Słowa kluczowe: czytelnictwo, popularyzacja czytelnictwa, akcje viralowe, kampanie czytelnicze, edukacja polonistyczna
Dostęp WWW: https://journals.umcs.pl/fb/article/view/7532/6344
DOI: 10.17951/fb.2018.60.81-97



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Magdalena Marzec-Jóźwicka",
title = "Współczesne formy promocji czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży w internecie jako inspiracja dla nauczyciela polonisty",
journal = "Folia Bibliologica",
year = "2019",
pages = "81-97"
}

Cytowanie w formacie APA:
Marzec-Jóźwicka, M. (2019). Współczesne formy promocji czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży w internecie jako inspiracja dla nauczyciela polonisty. Folia Bibliologica, 81-97.