Magdalena Marzec-Jóźwicka

Sposoby wykorzystania filmu Damiana Bieńka Jan Kochanowski. Treny w procesie edukacyjno-wychowawczym
[Ways to use Damian Bieniek’s film Jan Kochanowski. Threnodies in the educational process]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae (ISSN: 2082-0909)
Rok wydania: 2023
Tom: 14
Strony od-do: 147-166
Streszczenie: Artykuł prezentuje różne sposoby wykorzystania produkcji Damiana Bieńka w edukacji polonistycznej na poziomie ponadpodstawowym. Umożliwiają one doskonalenie wielu uczniowskich umiejętności polonistycznych zapisanych w podstawie programowej, wśród których należy wymienić przede wszystkim odbiór filmu jako tekstu kultury i związane z tym aktywności, takie jak: analiza struktury filmu, odczytanie jego sensu, głównej myśli, informacji i przekazów jawnych i ukrytych, przedstawienie propozycji własnego odczytania tego tekstu kultury z uwzględnieniem kontekstów literackich, historycznych i kulturowych oraz własnych doświadczeń młodych ludzi.
Słowa kluczowe: edukacja filmowa, Treny, film, umiejętności polonistyczne, projekt filmowy, odbiór tekstu kultury



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Magdalena Marzec-Jóźwicka",
title = "Sposoby wykorzystania filmu Damiana Bieńka Jan Kochanowski. Treny w procesie edukacyjno-wychowawczym",
journal = "Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae",
year = "2023",
pages = "147-166"
}

Cytowanie w formacie APA:
Marzec-Jóźwicka, M. (2023). Sposoby wykorzystania filmu Damiana Bieńka Jan Kochanowski. Treny w procesie edukacyjno-wychowawczym. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae, 147-166.