2023
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Religious commitment and body appreciation: Exploring the mediating role of positive orientation and gratitude in a Polish sample.
[Religious commitment and body appreciation: Exploring the mediating role of positive orientation and gratitude in a Polish sample]
[w:] JOURNAL FOR THE SCIENTIFIC STUDY OF RELIGION - Luxury consumption and the dark triad of personality
[w:] JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH - Development and initial validation of the Daily Goal Realization Scale
[w:] Current Issues in Personality Psychology - Social anxiety, social comparison, self-consciousness, and deconversion in adolescents: A path analysis approach
[w:] Journal of Beliefs & Values-Studies in Religion & Education
Staż finansowany ze środków krajowych
2022
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Buying happiness: How brand engagement in self-concept affects purchase happiness
[w:] PSYCHOLOGY & MARKETING - Someone like me: The role of consumer brand engagement and social identification in the perception of luxury brand users
[ Someone like me: The role of consumer brand engagement and social identification in the perception of luxury brand users]
[w:] Journal of Consumer Behaviour
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- Czy diabeł ubiera się u Prady? Konsumpcja luksusu i ciemna triada osobowości
- Stałość realizacji celów prospołecznych i możliwości ich stymulowania poprzez interwencję psychologiczną
- Konsekwencje użytkowania dóbr luksusowych, czyli jak postrzegamy użytkowników dóbr luksusowych w aspekcie cech psychicznych.
2021
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Consumer brand engagement beyond the “likes”
[w:] Frontiers in Psychology - Finding brands and not losing your religion? Exploring the relationship between brand engagement in self-concept and religious commitment
[w:] Journal of Management, Spirituality & Religion
2020
[w:] Body Image
[w:] JOURNAL OF CONSUMER MARKETING
[w:] JOURNAL OF CONSUMER MARKETING
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
2019
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Brand Engagement in Self-Concept: Scale properties and the global nature of the construct
[Konstruowanie siebie przez marki: Właściwości skali i globalny charakter konstruktu]
[w:] CURRENT PSYCHOLOGY - Body and appearance self-conscious emotions in Canada and Poland
[ Body and appearance self-conscious emotions in Canada and Poland]
[w:] JOURNAL OF HEALTH PSYCHOLOGY - Test of the bifactor model of job-related affective well-being
[w:] Europes Journal of Psychology
2018
[w:] Polskie Forum Psychologiczne
[Kiedy czuję, że mój biznes odnosi sukces, rozkwitam: Wzajemne relacje między pozytywną orientacją, zaangażowaniem w pracę i sukcesem przedsiębiorczym]
[w:] Journal of Happiness Studies
[Wymiary sukcesu przedsiębiorczego: Wielopoziomowe badanie partnerów biznesowych mikrofirm]
[w:] Frontiers in Psychology
[w:] Polskie Forum Psychologiczne
[w:] Roczniki Psychologiczne
Prezentacja na konferencji międzynarodowej
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- Czy warto ubierać się u „Prady”? Społeczne korzyści z konsumpcji luksusowych marek
- Społeczne postrzeganie sukcesu przedsiębiorczego i jego związek z zasobami osobistymi przedsiębiorców - podsumowanie
- Dynamiczne mechanizmy łączące zasoby osobiste i zaangażowanie w pracę oraz sukces w działaniu przedsiębiorców – podsumowanie
2017
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Measuring corporate personality: A critical review and new insights
[Pomiar osobowości firmy: Krytyczny przegląd i nowe spostrzeżenia]
[w:] Journal of Brand Management - Searching for a common methodological ground for the study of politicians' perceived personality traits: A multilevel psycholexical approach
[W poszukiwaniu wspólnej metodologicznej płaszczyzny badania postrzeganych cech osobowości polityków: Wielopoziomowe psycholeksykalne podejście]
[w:] JOURNAL OF RESEARCH IN PERSONALITY - Personal aspirations and brand engagement in self-concept
[Aspiracje osobiste a konstruowanie siebie przez marki]
[w:] PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES - Cross-cultural and gender invariance of the Warr (1990) job-related well-being measure
[Równoważność pod względem kultury i płci skali do pomiaru afektu w pracy Warra (1990)]
[w:] JOURNAL OF OCCUPATIONAL AND ORGANIZATIONAL PSYCHOLOGY - Dynamic relationships between personal resources and work engagement in entrepreneurs
[Dynamiczne zależności pomiędzy zasobami osobistymi a zaangażowaniem w pracę u przedsiębiorców]
[w:] JOURNAL OF OCCUPATIONAL AND ORGANIZATIONAL PSYCHOLOGY - Evaluating the psychometric properties of the Polish version of the Body Appreciation Scale-2
[Psychometryczne właściwości polskiej wersji skali Doceniania Własnego Ciała (BAS-2)]
[w:] Body Image
2015
[Metodologiczne podstawy pomiaru postrzeganej osobowości polityków]
[w:] Marketing and Management of Innovations
[w:] Organizacja i Kierowanie
2014
[w:] Zeszyty Naukowe Polityki Europejskie, Finanse i Marketing
Recenzja naukowa w czasopiśmie
- Recenzja książki „Psychologia konsumenta” Katarzyny Stasiuk i Dominiki Maison
[w:] Psychologia Ekonomiczna
2013
Wykonawca w złożonym projekcie finansowanym przez NCN
2012
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Skala Konstruowania Siebie przez Marki (KSM): polska adaptacja skali Brand Engagement in Self-Concept (BESC)
[w:] Miesięcznik Marketing i Rynek
2011
[w:] Miesięcznik Marketing i Rynek
[w:] Miesięcznik Marketing i Rynek