2025
Udział w konferencji międzynarodowej
- Keep your students talking: English File fifth edition revealed: Session 1: Watch this space! Introducing and exploiting video in English File fifth edition.Session 2: Enhancing learning with Oxford English Hub. Session 3: Build your students’ exam skills confidence. Session 4: Support for teachers using English File.
[Jak sprawić by uczniowie mówili na zajęciach: piąta edycja English File: Sesja 1: Obserwuj tę przestrzeń! Przedstawiamy i wykorzystujemy wideo w piątej edycji English File. Sesja 2: Ulepszanie nauki dzięki Oxford English Hub. Sesja 3: Buduj pewność siebie swoich uczniów w zakresie umiejętności egzaminacyjnych. Sesja 4: Wsparcie dla nauczycieli korzystających z English File.] - Less planning, more Impact: Using AI to create effective lesson activities!
[Mniej planowania, większy wpływ: wykorzystanie sztucznej inteligencji do tworzenia efektywnych zajęć lekcyjnych!] - AI in Language Teaching: 10 Major Evolutions You Need to Prepare For!
[Sztuczna inteligencja w nauczaniu języków obcych: 10 ważnych zmian, na które musisz się przygotować!] - Global Teachers’ Festival: 1. Increasing Accessibility for Neurodiverse Students in the Classroom. 2.Your Lazy Students Might Not be Lazy At All. This is Why...
[Światowy Festiwal Nauczycieli: 1. Zwiększanie dostępności w klasie dla uczniów z neuroróżnorodnością. 2. Twoi leniwi uczniowie mogą wcale nie być leniwi. Oto dlaczego...] - Global Teachers’ Festival 2025: 1. Reading Between and Beyond the Lines: Critical Literacy in the Language Classroom. 2. Developing Critical Thinking Skills for the Future.
[Światowy Festiwal Nauczycieli 2025: 1. Czytanie między wierszami i poza nimi: umiejętność czytania i pisania krytycznego w klasie językowej. 2. Rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia na przyszłość.] - Global Teachers’ Festival 2025: 1. Take a Moment - Meditations for Busy Teachers. 2. Calm Classrooms, Happy Learners, Happy Teachers.
[Światowy Festiwal Nauczycieli 2025: 1. Poświęć chwilę – Medytacje dla zapracowanych nauczycieli. 2. Zrelaksowana klasa, szczęśliwi uczniowie, szczęśliwi nauczyciele.] - Global Teachers’ Festival 2025: 1. The Art of a Great Conversation, 2. Think Big, Speak Better: No-Prep Activities for Primary Learners.
[Światowy Festiwal Nauczycieli 2025: 1. Sztuka świetnej rozmowy, 2. Myśl na szeroką skalę, mów lepiej: zajęcia bez przygotowania dla uczniów szkół podstawowych.] - Global Teachers' Festival 2025: 1. Let's Talk Together: Face-to-Face and Screen-to-Screen, 2. Creative Journeys into the (HE)Art of Teaching
[Światowy Festiwal Nauczycieli 2025: 1. Porozmawiajmy razem: twarzą w twarz i 'ekran w ekran' 2. Twórcze podróże do sztuki nauczania i serca nauczania.] - Global Teachers’ Festival 2025: AI in 2025: 1. Including and Supporting Learners with ADHD in the English Language Classroom.
[Światowy Festiwal Nauczycieli 2025: AI w 2025: 1. Włączanie i wspieranie uczniów z ADHD w klasie języka angielskiego.] - Avoiding AI Slop: Generating Age and Level-Appropriate Content!
[Unikaj błędów sztucznej inteligencji: twórz treści odpowiednie do wieku i poziomu!] - Adapting assessment in the age of AI: From challenge to opportunity
[Dostosowanie oceny do wyzwań jakie stawia sztuczna inteligencja] - Help, I'm competing against AI: Human vs AI in language teaching!
[Pomocy, rywalizuję ze sztuczną inteligencją: Człowiek kontra sztuczna inteligencja w nauczaniu języków!] - ELTOC Chapter 10: 1. AI: Its past and future in education. 2. Creative collaboration with AI: 5 practical ideas. 3. Accent and identity in language education. 4. Challenging the native speaker fallacy.
[ELTOC Rozdział 10: 1. Sztuczna inteligencja: przeszłość i przyszłość w edukacji. 2. Kreatywna współpraca ze sztuczną inteligencją: 5 praktycznych pomysłów. 3. Akcent i tożsamość w edukacji językowej. 4.Kwestionowanie błędu native speakera. ] - ELTOC Chapter 10: Session 1: Helping students develop confidence in the skill of speaking. Session 2: Encouraging positive washback in exam preparation. Session 3: Wellbeing in the young learner classroom .
[ELTOC Rozdział 10: Sesja 1: Pomaganie uczniom w rozwijaniu pewności siebie w umiejętności mówienia. Sesja 2: Zachęcanie do pozytywnego powrotu do nauki w przygotowaniu do egzaminu. Sesja 3: Dobrostan w klasie 1-3.] - ELTOC Chapter 10: Session 1: The power of presence: motivating learners through social interaction.Session 2: Understanding and implementing mediation in language assessment. Session 3: Humanising language education.
[ELTOC Rozdział 10: Sesja 1: Siła obecności: motywowanie uczniów poprzez interakcje społeczne. Sesja 2: Zrozumienie i wdrażanie mediacji w ocenie języka. Sesja 3: Humanizacja edukacji językowej.] - Global Teachers’ Festival 2025: 1. Building Blocks of Grammar and Vocabulary: Forming Strong Foundations in the Young Learner Classroom for Later Mastery. 2. Building Blocks of Grammar and Vocabulary: Achieving Mastery in the Teenage Classroom Based on Strong Foundations.
[Światowy Festiwal Nauczycieli 2025: 1. Elementy gramatyki i słownictwa: tworzenie solidnych podstaw w klasie młodych uczniów pod kątem późniejszego doskonalenia. 2. Elementy gramatyki i słownictwa: osiąganie mistrzostwa w klasie dla nastolatków w oparciu o mocne podstawy.] - Global Teachers’ Festival 2025: 1. From Chaos to Clarity: Top Tips for Effective & Engaging Whiteboards. 2. The Link Between Colour & Learning.
[Światowy Festiwal Nauczycieli 2025: 1. Od chaosu do przejrzystości: najlepsze wskazówki dotyczące skutecznych i angażujących tablic. 2. Związek między kolorem a uczeniem się.] - Global Teachers’ Festival 2025: 1. Leveraging Player Psychology: Learning from Player Motivation in Gaming. 2. Meet The Stars: Using Characters to Teach.
[Światowy Festiwal Nauczycieli 2025: 1. Wykorzystanie psychologii gracza: uczenie się na podstawie motywacji gracza w grach. 2. Poznaj gwiazdy: nauczanie za pomocą postaci.] - Global Teachers’ Festival 2025: 1. "It's Not Like In My Day": Understanding Today’s Teenagers. 2. Navigating Distraction - Classroom Strategies for iGen Engagement.
[Światowy Festiwal Nauczycieli 2025: 1. „To nie jest tak jak za moich czasów”: Zrozumieć dzisiejszą młodzież. 2. Radzenie sobie z brakiem koncentracji — strategie klasowe dotyczące zaangażowania IGen.] - Global Teachers’ Festival 2025: AI in 2025: 1. What's Beyond the Honeymoon Phase? 2. A Path to Teaching Entrepreneurship.
[Światowy Festiwal Nauczycieli 2025: AI w 2025: 1. Co kryje się poza fazą miesiąca miodowego? 2. Droga do nauczania przedsiębiorczości.] - Oxford Test of English: Your Students' Passport to Success, Certified by the University of Oxford
[Oxford Test of English: Paszport Twojego ucznia do sukcesu, certyfikowany przez Uniwersytet Oksfordzki] - How to Publish with Oxford Journals
[Jak publikować w Oxford Journals]
Udział w konferencji krajowej
- „Zastosowanie sztucznej inteligencji w działalności dydaktycznej i naukowej" 6h
- Nowoczesne materiały akademickie do nauki języka angielskiego - MM Publications
- Cel 11 Agendy 2030 na rzecz zrównoważonego rozwoju (Uczynić miasta i osiedla ludzkie bezpiecznymi, stabilnymi, zrównoważonymi oraz sprzyjającymi włączeniu społecznemu) i Fit for 55 (zmniejszenie w UE do 2030 roku emisji gazów cieplarnianych o 55 proc. względem 1990 roku oraz osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2050 roku.) W ramach projektu Kompleksowy KUL
- Pełne wykorzystanie możliwości Scopus AI: kompleksowe omówienie narzędzia i demonstracja na żywo
- Projektowanie uniwersalne w ramach projektu Kompleksowy KUL
- Supporting Gen Z on their academic journey
2024
Udział w konferencji międzynarodowej
- Advancing Learnig Academic Programme - Connecting Teens Day, 1. Building Bonds: Enhancing Teen Learning through Social Connections, 2. Navigating Big Emotions from Childhood to Teenhood, 3. Learning to fly: Learner autonomy in exam preparation
[Program akademicki Advancing Learning – Dzień łączenia nastolatków, 1. Budowanie więzi: usprawnianie uczenia się nastolatków poprzez kontakty społeczne, 2. Przekazywanie wielkich emocji od dzieciństwa do okresu dojrzewania, 3. Nauka latania: Autonomia uczniów w przygotowaniu do egzaminu] - The role of music in the classroom
[Rola muzyki w klasie języka obcego] - Oxford Reading Club – digital library for English learners
- Embark on a Global Adventure with the Oxford Reading Club
[Wyrusz na globalną przygodę z Oksfordzkim Klubem Czytelniczym] - Oxford English Dictionary (OED) - More than a historical dictionary
[Oxford English Dictionary (OED) — więcej niż słownik historyczny] - Unpacking the SAGER Guidelines: A Roundtable Discussion on Achieving Gender Equity in Research
['Rozpakowywanie' wytycznych SAGER: dyskusja przy okrągłym stole na temat osiągnięcia równości płci w badaniach] - The Young Learners’ Festival: 1. Learning Habits and Why They Matter, 2. Being Curious about Cultures through Project Work
[Festiwal Młodego Ucznia: 1. Nawyki uczenia się i ich znaczenie, 2. Ciekawość kultur poprzez pracę projektową] - Online Practice: Engaging Students Beyond the Classroom
[Praca online: Angażowanie uczniów poza klasą] - Young Learners’ Festival: 1. Respect, Inclusion and Empathy to Enhance Group Learning, 2. Write the Right way: Unlock Grammar Through Writing
[Festiwal Młodych Uczniów: 1. Szacunek, włączenie i empatia w celu usprawnienia nauki w grupie, 2. Pisz we właściwy sposób: odblokuj gramatykę poprzez pisanie] - Young Learners’ Festival: 1. Flying Colours: Embedding Assessment into the Learning Process, 2. Personalised Exam Preparation Techniques for YLs
[Festiwal Młodych Uczniów: 1. Rewelacyjne kolory: wbudowanie oceniania w proces uczenia się, 2. Spersonalizowane techniki przygotowania do egzaminów dla uczniów młodszych lat] - Engaging students in the writing process
[Angażując studentów w proces pisania akademickiego] - Beyond Digital with Oxford. Oxford Placement test – accurate and reliable test to check the students’ English level.
[Beyond Digital with Oxford. Oxford Placement Test – elektroniczny i rzetelny test sprawdzający poziom języka angielskiego uczniów] - Advancing Learning New Voices, Academic Programme - 1.Transformative Teacher Development Activities, 2. Podcast Circles: Enhancing Students’ Listening Skills, 3. Using Coursebooks to Personalize Online Classes, 4. What Really Motivates Your Students?, 5. Teaching English to Students with Dyslexia
- AI-enabled language teaching & learning
- Advancing Learning New Voices, Academic Programme - 1. What Really Motivates Your Students?, 2. Lights, Camera, Action! Speaking English Through Film-making, 3. Teaching English to Students with Dyslexia, 4.Microlearning: Short in Time, Powerful in Results, 5. Getting Unstuck: a Story of Reigniting the Teaching and Lesson Planning Spark
- Is AI the Magic Solution for Language Testing?
- Advancing Learning New Voices, Academic Programme - 1. Microlearning: Short in Time, Powerful in Results, 2. Minimax in Workstations, 3.Implementing Project-Based Learning as a Formative Assessment Tool, 4. The Teacher’s Path: Progressing from 1.0 to 5.0, 5. Getting Unstuck: a Story of Reigniting the Teaching and Lesson Planning Spark
[Advancing Learning New Voices, Academic Programme - 1. Microlearning: Short in Time, Powerful in Results, 2. Minimax in Workstations, 3.Implementing Project-Based Learning as a Formative Assessment Tool, 4. The Teacher’s Path: Progressing from 1.0 to 5.0, 5. Getting Unstuck: a Story of Reigniting the Teaching and Lesson Planning Spark] - Navigating the Challenges of AI Literacy for Educators
- Understanding AI Framework: A Back to School Guide
- Matura 2025: Repetytorium i Booster na start!
- Global Teachers’ Festival 2024, 1: Breaking the Silence: 10 Ways to Empower Students to Express Themselves, 2: Parents on Board: Ideas to Involve Parents in their Child’s Learning
[Światowy Festiwal Nauczycieli 2024, 1: Przerywanie ciszy: 10 sposobów na umożliwienie uczniom wyrażania siebie, 2: Rodzice na pokładzie: pomysły na zaangażowanie rodziców w naukę ich dziecka] - Macmillan Education’s Winter Fair: 1. From the Stage to the Classroom: Bringing Language Learning to Life using Performers’ Skillsets, 2: The Long-lasting Impact of Experiential Storytelling, 3: When We Sing Together (Jeremy Harmer), 4:Art Imitating Life, Imitating Art
[Zimowe targi Macmillan Education: 1. Ze sceny do klasy: ożywianie nauki języków za pomocą umiejętności wykonawców, 2: Długotrwały wpływ opowiadania historii na podstawie doświadczenia, 3: Kiedy śpiewamy razem (Jeremy Harmer), 4: Naśladowanie sztuki] - Global Teachers’ Festival 2024, 1: Let the Inside Out: Empowering Emotional Expression in the Classroom, 2: Let's Make Some Noise about Bullying: Prevent and Manage Classroom Bullying
[Światowy Festiwal Nauczycieli 2024, 1: Let the Inside Out: wzmacnianie ekspresji emocjonalnej w klasie, 2: Zróbmy trochę hałasu na temat znęcania się: zapobiegaj znęcaniu się w klasie i zarządzaj tym problemem] - Global Teachers’ Festival 2024, 1: Everyone Makes Progress Here!, 2: Tried and Tested: How to Assess Project-work
[Światowy Festiwal Nauczycieli 2024, 1: Tutaj każdy robi postępy!, 2:Wypróbowane i przetestowane: jak oceniać pracę nad projektem ] - Global Teachers’ Festival 2024, 1: My Experience: Putting Grammar in Context (Dave Spencer), 2: What's the Future for Grammar in the Classroom? (Penny Ur)
[Światowy Festiwal Nauczycieli 2024, 1: Moje doświadczenie: umieszczanie gramatyki w kontekście (Dave Spencer), 2: Jaka jest przyszłość gramatyki w klasie? (Penny Ur)] - Global Teachers’ Festival 2024, 1: From Wonder to Wisdom: The Power of Wondering, 2: Ideation in the YL Classroom: Generating, Developing and Sharing Creative Ideas
[Światowy Festiwal Nauczycieli 2024, 1: Od cudu do mądrości: moc zastanawiania się, 2: Generowanie, rozwijanie i dzielenie się kreatywnymi pomysłami w klasach 1-3 na lekcjach języka angielskiego] - Global Teachers’ Festival 2024, 1: The Adventures of the Young Grammar Detectives, 2: Exam Preparation Made Fun for Youngsters!
[Światowy Festiwal Nauczycieli 2024, 1: Przygody młodych detektywów gramatycznych, 2: Przygotowanie do egzaminu to świetna zabawa dla najmłodszych!] - Global Teachers’ Festival 2024, 1: Developing an Academic Mindset, 2: Fostering Change through Youth Empowerment and Global Connections
[Światowy Festiwal Nauczycieli 2024, 1: Rozwijanie akademickiego sposobu myślenia, 2: Wspieranie zmian poprzez wzmacnianie pozycji młodzieży i globalne powiązania] - ADVANCING LEARNING: FAST-FORWARD 2024
- Global Teachers’ Festival 2024, 1: Begin at the Beginning: Using Story to Introduce New Topics, 2: Activate Schema: Using Life Experience to Maximise Learning
[Światowy Festiwal Nauczycieli 2024, 1:Zacznij od początku: wykorzystanie historyjki do wprowadzania nowych tematów, 2: Aktywuj schemat: wykorzystanie doświadczenia życiowego w celu maksymalizacji uczenia się ] - GLOBAL TEACHERS’ FESTIVAL 2024: 1: Online Assessment For and As Learning, 2: Unlock the Potential of ChatGPT for Language Teaching
[GLOBALNY FESTIWAL NAUCZYCIELI 2024: 1. Ocenianie online w procesie uczenia i jako forma nauki, 2. Jak Odblokować potencjał ChatGPT w Nauczaniu języków obcych.] - How to Publish with Oxford Journals
[Jak publikować w Oxford Journals] - Global Teachers’ Festival 2024: 1. Brave Steps, Bright Horizons: Teacher Strategies for Supporting Resilience in English Language Learners, 2. How the Languages We Speak Shape the Ways We Think
[Światowy Festiwal Nauczycieli 2024: 1. Odważne kroki, jasne horyzonty: strategie nauczycieli wspierające odporność uczniów języka angielskiego 2. Jak języki, którymi mówimy, kształtują sposób, w jaki myślimy] - Assessment for Life - 1. Once upon a time: story-based teaching, learning and assessment, 2. Unlocking Student Engagement: formative assessment tools for 2024, 3. Teaching C2 Proficiency: fearless in the face of excellence
[Ocena na całe życie - 1. Dawno, dawno temu: nauczanie, uczenie się i ocenianie w oparciu o wykorzystanie historyjek na lekcjach języka angielskiego, 2. Odblokowywanie zaangażowania uczniów: narzędzia oceniania kształtującego w roku 2024, 3. Nauczanie na poziomie C2: odwaga w obliczu doskonałości] - Progress Toward Gender Equality in Research & Innovation - 2024 Review
[Postęp na rzecz równouprawnienia płci w badaniach naukowych i innowacjach – przegląd z 2024 r] - Hacking ELT with AI: Teaching as Prototyping
Udział w konferencji krajowej
- Tailoring Teaching: Adult vs Teenage Learners in English Language Education
[Dopasowanie nauczania do potrzeb wiekowych: uczniowie dorośli a nastolatkowie w edukacji języka angielskiego] - Teach positively – but why and how? From positive psychology to positive language education and not only.
[Uczyć pozytywnie – ale dlaczego i jak? Od psychologii pozytywnej do pozytywnej edukacji (nie tylko) językowej.] - Matura ustna? – challenge accepted!
[Matura ustna? - wyzwanie przyjęte!] - „Jak przygotować raport dotyczący Celów Zrównoważonego Rozwoju w SciVal”
- Oxford English Hub - klucz do nowoczesnych i skutecznych lekcji w Twojej szkole językowej
- Plusy dodatnie, plusy ujemne: Matura 2025+
- Wymogi merytoryczne i formalne kart przedmiotów w ramach projektu Doskonały dydaktyk KUL (21 godzin lekcyjnych)
- Using SciVal to find international collaborators
- Przeglad publikacji w dziedzinie ekonomii, biznesu, zarzadzania oraz nauk scislych
- Praca ze studentem neurotypowym, 3-godzinne szkolenie
- Writing Begins with a Single Sentence. From Micro- to Macro-writing for Extended Matura.
[Pisanie zaczyna się od jednego zdania. Od mikro do makropisania w przygotowaniu do matury rozszerzonej.] - 1. Navigating the Challenges of Teaching Advanced Levels for the Extended Matura 2025+ 2. From Testing to Teaching. How to Develop Reading and Listening Skills for Matura 2025+
[1. Radzenie sobie z wyzwaniami nauczania poziomów zaawansowanych do matury rozszerzonej 2025+ 2. Od testowania do nauczania. Jak rozwijać umiejętność czytania i słuchania do matury 2025+] - Reaxys Monthly - training and "open office"
- „Publikowanie w czasopismach Elsevier w modelu Open Access i nie tylko”.
- 1.Navigating the Challenges of Teaching Advanced Levels for the Extended Matura 2025+ 2.From Testing to Teaching. How to Develop Reading and Listening Skills for Matura 2025+ 3.The Presentation of New Publications
[1. Radzenie sobie z wyzwaniami nauczania na poziomie zaawansowanym do matury rozszerzonej 2025+ 2. Od testowania do nauczania. Jak rozwijać umiejętność czytania i słuchania do matury 2025+ 3. Prezentacja nowości wydawniczych ]
Wygłoszenie referatu na konferencji
Udział w konferencji
- Publikacje medyczne dostępne na platformie Oxford Academic
- Service learning - dydaktyka akademicka zaangażowana społecznie: 1. Czym jest service learning? Jakie są możliwości rozwoju i wsparcie zajęć zaangażowanych społecznie na KUL? 2. Pomoc Młodych - Service Learning w psychologii. 3. Badania naukowe nad SL na przykładzie filologii angielskiej KUL.
- Platforma Oxford Academic: nawigacja zawartymi treściami i dostępnymi funkcjonalnościami pomocnymi w pracy badacza
- Przegląd publikacji w dziedzinie ekonomii, biznesu, zarządzania oraz nauk ścisłych dostępnych na platformie Oxford Academic
Działania promocyjne - program Ambasador KUL
2023
Udział w konferencji międzynarodowej
- Educating Adults Day- Integrated Skills to Support Academic Study, Professional Development: A Core Element Of Teacher Effectiveness,Beyond 21st Century Skills: Embracing Skill Longevity
[Dzień Edukacji Dorosłych: Zintegrowane umiejętności wspierające naukę, Rozwój zawodowy: kluczowy element efektywności nauczyciela,Wyjście poza umiejętności XXI wieku: wykorzystanie długowieczności umiejętności ] - English Through the Ages - 180 Years of New Vocabulary, Bringing Ancient Communication to the Modern Age
[Angielski na przestrzeni wieków - 180 lat nowego słownictwa, wprowadzanie starożytnej komunikacji do epoki nowożytnej]
Udział w konferencji krajowej
- Powrót do źródeł. Źródła i materiały tworzące bazy ScienceDirect i Scopus. Konferencja on-line.
- Methodological Conference: Together We Can!
[Konferencja metodyczna pt. Together We Can!] - Scopus - wyszukuj, odkrywaj i bądź na bieżąco ze światową literaturą naukową.
- Udział w konferencji on-line zorganizowanej przez Elsevier
- Zwiększanie widoczności uniwersytetu: Wykorzystanie mocy rozwiązań Elsevier RI (Scopus, SciVal, etc.).
- Twój profil autora w bazie Scopus - instrukcja krok po kroku.
- "Radzenie sobie w sytuacjach trudnych, szczególnie ze studentami w spektrum autyzmu"
Udział w konferencji
Członkostwo w komitecie lub komisji
Działania promocyjne na rzecz Uniwersytetu
2022
Udział w konferencji międzynarodowej
- Learning for themselves: putting the learner in the driver’s seat
[Uczenie się dla siebie: umieszczenie ucznia na miejscu kierowcy] - Balancing Grammar Accuracy and Fluency
[Równoważenie dokładności gramatycznej i płynności] - Developing Visual Literacy in the language classroom (Kieran Donaghy )
[Rozwijanie umiejętności wizualnych na lekcjach języka obcego (Kieran Donaghy )]
Udział w konferencji krajowej
- Yeah but ... No, but ...The real language of opinions
[Tak, ale... Nie, ale...Prawdziwy język opinii] - „ZARZĄDZANIE SOBĄ” W PRACY NAUCZYCIELA – ENERGIA, MOTYWACJA, POSTAWA
- TOGETHER TO GET THERE. How to help the new generation of 4th graders learn better.
[Dotrzeć tam razem. Jak pomóc nowemu pokoleniu uczniów klas czwartych uczyć się lepiej.] - Collaboration in a positive learning environment
[Współpraca w pozytywnym środowisku uczenia się.] - Tackling some Common Challenges of Distance Teaching and Learning
[Radzenie sobie z niektórymi typowymi wyzwaniami związanymi z nauczaniem i uczeniem się na odległość.] - MATURA 2015 vs 2023: CHANGES THAT REALLY MATTER IN YOUR CLASSROOM
2021
Kurs e-learningowy
2019
Udział w konferencji krajowej
- School with a vision and competences of the future, How vocabulary is learned
[Szkoła z wizją i kompetencje przyszłości, jak uczyć się słownictwa] - Core Curriculum 2018 and 2012 - in-depth comparative analysis, Towards MATURA 2023 – the way UP
[Podstawa programowa 2018 a 2012 – pogłębiona analiza porównawcza, Towards MATURA 2023 – the way UP] - Get your students talking
[Jak rozwijać kompetencje komunikatywne na zajęciach ze studentami]
2018
[Nowe zadania otwarte na egzaminie ósmoklasisty]
2017
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
Udział w konferencji
Nagroda wewnętrzna
2016
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- The Perspective on Learner Autonomy in Real Teachers' Practices in the Context of Higher Primary Polish Efl Education
[Autonomia ucznia z perspektywy nauczyciela i autentycznej praktyki nauczycielskiej w kontekście polskiej klasy obcojęzycznej szkoły podstawowej]
[w:] Roczniki Humanistyczne - The Influence of Personality and Social Background upon the Portrait of an Autonomous Language Learner: The Study of Higher Primary Foreign Language Learners
[Osobowość oraz środowisko społeczne jako czynniki wpływające na portret ucznia autonomicznego w oparciu o badania w klasach piątych oraz szóstych szkoły podstawowej]
[w:] Roczniki Humanistyczne - Learner Autonomy Outside the Higher Primary EFL Classroom in Rural Poland: the Study Based On Polish Higher Primary EFL Learners
[Autonomia ucznia w kontekście pozaszkolnym na obszarze wiejskim w Polsce na podstawie badań przeprowadzonych w klasach V i VI szkoły podstawowej na lekcjach języka angielskiego]
[w:] Currents : a Journal of Young English Philology Thought and Review
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
Prezentacja na konferencji międzynarodowej
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
Udział w konferencji krajowej
- A short stroll down memory lane... On memorising and revising wisely
[Krótka przechadzka po paśmie pamięci. Skuteczne zapamiętywanie i utrwalanie.] - E=mc2, a czy...VIP + OK + 5C = skuteczny nauczyciel?
- How to manage conflicts in the EFL classroom.
[Nauczyciel w opałach, czyli zarządzanie sytuacjami trudnymi i konfliktowymi.] - Supporting primary learners through formative assessment: the why, the what and the how
[Ocenianie kształtujące w szkole podstawowej.] - Login: Success, Password: Language. Use of English in the upper secondary clasroom
[Uczenie się języka a sukces u uczniów szkoły średniej.] - Motivate to communicate authenticity in the language classroom.
[Jak zmotywować uczniów do komunikacji językiem autentycznym w klasie języka angielskiego.]
2015
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- The Use of Language Learning Strategies in Teaching Speaking Skills
[Zastosowanie strategii językowych w nauczaniu sprawności mówienia na lekcjach języka angielskiego] - Activating Higher Primary Learners through Introducing Systematic Autonomous Behaviour in and beyond the EFL Classroom
[Aktywowanie uczniów klas piątych oraz szóstych do nauki języka angielskiego poprzez wdrożenie systematycznych zachowań autonomicznych na lekcjach języka angielskiego oraz poza klasą]
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Supporting an Autonomous Learning Environment in a Higher Primary Foreign Language Classroom.
[Rozwój autonomii w starszych klasach szkoły podstawowej na lekcjach języka angielskiego. ] - Activating higher primary learners through introducing systematic autonomous behaviour in and beyond the EFL classroom.
[Aktywowanie uczniów klas 5-6 szkoły podstawowej poprzez wprowadzenie systematycznych zachowań autonomicznych w klasie języka angielskiego jako języka obcego oraz poza nią. ]
Udział w dyskusji panelowej na konferencji międzynarodowej
Udział w konferencji międzynarodowej
- Did you hear what I said?
[Usłyszałes co powiedziałam?] - What have you got to say for yourself?
[Co masz do powiedzenia na swoje usprawiedliwienie?] - I want to teach better! How to develop one's professional teaching career.
[Chcę uczyć jeszcze lepiej! Doskonalenie zawodowe dla nauczycieli języka angielskiego. ]
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- Human Animal-Animal in Human: on an English course book for veterinary science specialists A2-B1 level - demo version
[Ludzkie zwierze - zwierze w ludzkiej skórze. Wersja demo podręcznika do nauki języka angielskiego dla lekarzy weterynarzy na poziomie A2 - B1.] - Recent Trends in Teaching English to Young Foreign Language Learners-an interactive presentation
[Ostatnie trendy w nauczaniu języka angielskiego uczniów klas 1-3. ] - Recent Trends in Teaching English to Young Foreign Language Learners
[Ostatnie trendy w nauczaniu języka angielskiego uczniów klas 1-3.]
Udział w konferencji krajowej
- Difficult language learners or learners with special educational needs?
[Trudny uczeń na lekcji języka angielskiego, czy uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi?] - Let's phrase it - with upper-primary learners.
[Rozwijanie kompetencji frazeologicznej u starszych uczniów szkoły podstawowej.] - Heading for the first exam in English
[Zmierzając w kierunku pierwszego egzaminu z języka angielskiego.] - Empathetic and inclusive teaching - how to motivate teenage students
[Jak zmotywować nastolatków do nauki języka angielskiego ] - Writing a tool for examining and ...thinking
[Pisanie jako narzędzie wykorzystywane do egzaminowania i myślenia.] - Hands-on how - with a new shape of the coursebook?!
[Nowy podrecznik do nauki języka angielskiego dla klas 1-3.] - Contexts and co-texts - for the exam and well beyond
[Kontekst i tekst - przygotowanie do egzaminu]
2014
Udział w dyskusji panelowej na konferencji międzynarodowej
Udział w dyskusji panelowej na konferencji krajowej
Udział w konferencji krajowej
- Successful whole-class teaching: managing the unmanageable.
[Jak osiągnąć sukces w zarządzaniu całą klasą języka obcego.] - Oxford Explorers: Teaching the Whole Child
[Podejście holistyczne w nauczaniu języka angielskiego dzieci.] - Matura 2015 from the inside.
[Matura 2015 od kuchni.] - Are you listening to me? Listening comprehension as a key competence in preparations for sprawdzian szóstoklasisty
[Czy ty mnie słuchasz? Słuchanie ze zrozumieniem jako kluczowa kompetencja w przygotowaniu do sprawdzianu szóstoklasisty.] - Flexible teaching, or how to motivate students who struggle to see the relevance of English to their own lives
[Jak zmotywować uczniów do nauki angielskiego, gdy nie czują potrzeby nauki języka.] - Team up for the best results.
[Praca zespołowa w osiąganiu najlepszych wyników w nauce.] - Towards 'sprawdzian szóstoklasisty' - cognitive and linguistic development
[Zmierzając ku sprawdzianowi szóstoklasisty - rozwój poznawczy i językowy] - Texts and contexts in teaching towards writing in the new 'matura'
[Teks i kontekst w nauczaniu sprawności pisania w przygotowaniu do nowej matury.] - Effective grammar teaching. Inspiring ways of teaching grammar for matura 2015 and beyond.
[Efektywne nauczanie gramatyki. Inspirujące sposoby uczenia gramatyki w przygotowaniu do matury i nie tylko.]
Tworzenie programu studiów
2013
Udział w konferencji krajowej
- English gets real.
[Angielskiego da się nauczyć. ] - B-learning - let's go for it!
[Uczmy się - do dzieła!] - 1. Activating foreign language learners. The effecive use of learners' potential, brain and personality. 2. The meaning of interaction in the lower primary classes. Preaching to the converted? Not necessarily... 3. Meet the grade four challenge. A travel kit for teachers setting off for a journey with the class of pupils.
[1. Aktywacja uczniów na lekcjach języków obcych. Umysł i osobowość w procesie uczenia się języka - efektywne wykorzystanie potencjału ucznia. 2. Pojęcie interakcji w klasach 1-3 na lekcjach języka angielskiego. 3. Zestaw podróżnika dla nauczycieli wybierających się w podroż z klasą uczniów języka obcego.] - 1. Relax, take it easy and teach smart towards the final exam. 2. Structure it up! Teaching with the teacher in mind.
[1. Efektywne przygotowanie uczniów do egzaminów końcowych z języka angielskiego. 2. Jak mądrze nauczać.] - Let me tell you a story
[Bajki na lekcjach języka angielskiego w klasach 1-3 szkoły podstawowej.] - On speaking terms.
[Istota kompetencji mówienia na lekcjach języka angielskiego.] - Connecting with English
[Łączenie się z językiem angielskim] - Insight into reading: the small print and the big picture
[Istota czytania na lekcjach języka angielskiego - mały druk, duży obraz.] - Matura 2015. The latest changes.
[Matura 2015. Wszystko o zmianie.] - English aces from a Polish class. Realization of a new curriculum in the context of preparation to a junior high leaving exam.
[Angielskie asy z polskiej klasy. Realizacja wymagań podstawy programowej w kontekście przygotowań do sprawdzianu szóstoklasisty.] - 1. Achieving your objectives. 2. CAE speaking test preparation - give your students the edge. 3. Secret service - business skills and customer care.
[1. Osiąganie celów. 2. Przygotowanie do ustnego testu CAE. 3. Tajne służby - umiejętności biznesowe i pomoc techniczna.] - 1. How to teach young learners - from theory to practice. 2.Using visuals as an effective way of teaching adolescent learners. 3. Successful strategies preparing junior high learners to the final exam.
[1. Od teorii do praktyki w nauczaniu uczniów szkoły podstawowej. 2. Wykorzystanie pomocy wizualnych jako magnes w nauczaniu nastolatków. 3. Strategie osiągania sukcesu w przygotowaniu do egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego.] - 1. Children gamifield. 2. Wise digitalization. 3. Bunishing butterflies - preparing for the sprawdzian szóstoklasisty.
[1. Dziecięcy plac zabaw. 2. Mądra cyfryzacja. 3. Przygotowanie do sprawdzianu szóstoklasisty.]
Tworzenie programu studiów
Działania promocyjne na rzecz Uniwersytetu
2012
Udział w dyskusji panelowej na konferencji krajowej
- Using songs during English lessons as a source of motivation for children and teenagers towards learning English.
[Piosenki na lekcji angielskiego jako żródło motywacji do nauki dla dzieci i młodzieży.] - Let's connect teachers with students - how to motivate learners to study English.
[Jak budować dobre relacje z uczniami i zwiększać ich motywację do nauki. ]
Udział w konferencji krajowej
- 1. The importance of words. 2. New curriculum in a course 'Gateway' and the compendium for matura learners. 3. Testing times. Structuring an effective teaching programme for upper-secondary learners.
[1. Istota nauki słownictwa 2. Nowa Podstawa Programowa - główne założenia i ich realizacja w kursie 'Gateway' i nowym repetytorium maturalnym. 3. Efektywny program nauczania licealistów.] - 1. How to work with 6-year-old learners. 2. How to test young learners of English - theory and practice. 3. How to prepare higher primary learners to English exams.
[1. Metody pracy z 6-latkami podczas lekcji języka angielskiego. 2. Zasady testowania dzieci młodszych - teoria i praktyka. 3. Przygotowanie do egzaminu językowego w starszych klasach szkoły podstawowej.] - 1. Adventurous thinking. 2. In their shoes: discovering English and the world through upper-primary eyes.
[1. Myślenie pełne przygód. 2. Odkrywanie języka angielskiego poprzez pryzmat podręczników na poziomie B2.] - 1. Making the right noise! Discipline in a primary classroom. 2. Getting the right writing right. 3. Testing times: coping with exam stress. 4. Widen your career paths with English for professionals.
[1. Dyscyplina w szkole podstawowej na lekcji języka angielskiego. 2. Jak dobrze pisać po angielsku. 3. Jak radzić sobie ze stresem podczas egzaminu z języka angielskiego. 4. Poszerzanie ścieżek kariery z angielskim dla biznesu.] - 7th Methodological Conference IATEFL Poland
[VII Konferencja Metodyczna IATEFL Poland] - 1. Go with the flow. Promoting cooperative learning in lower primary classes. 2. Introducing the new curriculum with the course 'Evolution'. 3. Slowly and surely! Introducing language in the 4th grade and beyond.
[1. Promowanie uczenia kooperatywnego w klasach 1-3 na lekcjach języka angielskiego. 2. Nowa Podstawa Programowa - główne założenia i ich realizacja w kursie 'Evolution'. 3. Wprowadzanie języka obcego w klasie IV szkoły podstawowej oraz poza klasą.] - 1. The culture of English speaking countries in the matura exam. 2. Effective vocabulary techniques.
[1. Kultura krajów anglojęzycznych z perspektywy egzaminu maturalnego. 2. Techniki ułatwiające zapamiętywanie słownictwa.]
Tworzenie programu studiów
2011
Udział w dyskusji panelowej na konferencji międzynarodowej
Udział w dyskusji panelowej na konferencji krajowej
Udział w konferencji krajowej
- Leading the way in digital education.
[Edukacja cyfrowa na lekcjach języka angielskiego.] - 1. Assessment for busy teachers. 2. Optimising homework and exam preparation with MyEnglish Lab. 3. Being natural.
[1. Formy oceniania uczniów dla zapracowanych nauczycieli. 2. Optymalizacja pracy domowej oraz przygotowywania do egzaminów z MyEnglish Lab. 3. Jak być naturalnym?] - 1. International integration in a young learners classroom. 2. Look and listen - multisensory method of teaching English grammar to higher primary learners.
[1. Spójrz na świat... - integracja międzyprzedmiotowa na lekcjach języka angielskiego w klasach 1-3 szkoły podstawowej. 2. Zobacz, posłuchaj, zrób - metoda wielozmysłowa w nauczaniu gramatyki w klasach starszych szkoły podstawowej.] - 1. Learning through stories. 2. Learning about the world through English. 3. How can we help young teens to write in English.
[1. Uczenie się języka angielskiego poprzez historyjki. 2. Uczenie się o świecie poprzez angielski. 3. Jak pomóc młodym nastolatkom pisać po angielsku.] - 1. The important changes in the junior high leaving exam of English. 2. The voice of reason - on skilful and creative lesson planning in gimnazjum. 3. What do our learners want to tell us? - all about (in)effective communication in and beyond the EFL classroom. 4. Broadly speaking - on making students more confident speakers.
[1. Egzamin gimnazjalny 2011/12 - kluczowe zmiany. 2. Głos rozsądku - umiejętne i kreatywne planowanie lekcji jezyka angielskiego w gimnazjum 3. Co nasi uczniowie chcieliby nam powiedzieć...? o (nie)skutecznej komunikacji w klasie i poza nią. 4. Jak uczynić z uczniów pewnych siebie mówców?] - 1. Developing the speaking skill in preparation to new matura exam 2. How to activate junior high English learners.
[1. Nowe rozwiązania na nową maturę - rozwijanie płynności wypowiedzi ustnych na lekcjach języka angielskiego. 2. Od strony biernej do strony czynnej...ucznia, czyli jak aktywizować gimnazjalistów na lekcjach języka angielskiego. ]
2010
Działania promocyjne na rzecz Uniwersytetu
2009
Udział w konferencji krajowej
- Communication first. The case for or against grammar?
[Komunikacja najpierw - za, czy przeciw nauczaniu gramatyki?] - Powtórki z pomysłem, zadania egzaminacyjne jako gry komunikacyjne dla gimnazjalistów.
- 1. Interactive white board on English lessons. 2. Developing motivation in higher primary English learners
[1. Zajęcia z języka angielskiego z użyciem tablicy interaktywnej. 2. Rozwijanie motywacji do nauki języka obcego w klasach IV-VI szkoły podstawowej.] - The junior high leaving exam and the curriculum
[Egzamin gimnazjalny a nowa Podstawa Programowa] - Upstream Goes Interactive with 21st Century Technology, Interactive Whiteboard Demo Lesson.
[Oprogramowanie do tablicy interaktywnej do kursu Upstream - wersja demonstracyjna.] - Discover the Interactive Power of Access, Interactive Whiteboard Demo Lesson.
[Wersja demonstracyjna oprogramowania do tablicy interaktywnej na podstawie kursu "Access"] - How to prepare interesting lessons for matura students.
[Egzamin z życia czyli jak tworzyć ciekawe lekcje powtórzeniowe dla maturzystów.] - Teaching - testing - tracking progress.
[Nauczanie - testowanie - śledzenie postepów.] - 1. Interactive white board on English lessons. 2. Teaching grammar communicatively as an effective way of preparing learners to matura exam.
[1. Użycie tablicy interaktywnej na zajęciach z języka angielskiego. 2. Gramatyka w ujęciu komunikatywnym jako skuteczne przygotowanie do egzaminu maturalnego.] - 1. New curriculum in young learners classroom. 2. Integration of early eduaction with English lessons based on the course New Happy House.
[1. Nowa Podstawa Programowa w klasach I-III. 2. Integracja tematyki objętej edukacją wczesnoszkolną z zajęciami języka angielskiego na podstawie kursu New Happy House.]