How to Integrate the Practical English Syllabus with English beyond the Classroom

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Nazwa konferencji: Specyficzne Potrzeby Studentów Szkół Specyficzne potrzeby studentów szkół wyższych a nauczanie języków obcych: kierunki rozwoju, nowe wyzwania, rekomendacje
Miejsce: Wrocław
Rok wydania: 2017
Tytuł publikacji: Specyficzne potrzeby studentów szkół wyższych a nauczanie języków obcych. T. 1. Nowe doświadczenia i wyzwania
Redaktorzy: Małgorzata Jedynak
Strony od-do: 15-30
Streszczenie: Kurs praktycznej nauki języka angielskiego na I roku studiów licencjackich Filologii Angielskiej może być traktowany jako kontynuacja zajęć języka angielskiego ze szkoły podstawowej lub też ponadpodstawowej. Taki obraz i perspektywa studiów filologicznych jawi się nowo przyjętym studentom I roku, który przywykli do systemu opartego na podręczniku kursowym, odrabiania lekcji i zdawania testów. Studenci Filologii Angielskiej, którzy rozpoczynają naukę języka angielskiego na poziomie akademickim, po to by wykorzystywać język do celów zawodowych, mogą czuć się niepewnie i podchodzić do przedmiotów praktycznych bez większego przekonania i entuzjazmu, zwłaszcza na początku ‘wyprawy językowej’ w jaką się udają, bez względu na to, czy kierunek filologiczny był wyborem świadomym, czy też przypadkowym. Powodem mało entuzjastycznego podejścia młodych ludzi do przedmiotów praktycznych na studiach filologicznych są stare nawyki szablonowego uczenia i nauczania wynikające z jakości i formy wcześniejszego etapu kształcenia. Niedbający o atrakcyjność zajęć nauczyciele języka angielskiego w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych, którzy mają tendencję nauczać w sposób monotonny, stosując schematyczną metodologię oraz niedbały zestaw narzędzi pracy w szczególności przyczyniają się do utartego podejścia studentów do sposobu i formy studiowania języka na poziomie akademickim. Intensywne obserwacje pracy studentów podczas zajęć praktycznej nauki języka angielskiego dowodzą, iż studenci potrzebują bodźców z zewnątrz, tak by mogli zmaksymalizować doskonalenie sprawności produktywnych, receptywnych oraz słownictwa biorąc udział w ponadprogramowych i pozauniwersyteckich projektach, zadaniach itp. Jest niezwykle ważne by wpajać studentom I roku potrzebę świadomego uczenia się i recyklingowania języka poza klasą, a praktyczna nauka języka angielskiego ma stwarzać okazje ku temu przedsięwzięciu. Celem niniejszej pracy jest zaprezentowanie kilku praktycznych i entuzjastycznych pomysłów jak sztywny program praktycznej nauki języka angielskiego oparty na zadaniach z podręcznika kursowego Speakout-Upperintermediate pośredniczy pomiędzy pracą w klasie, a językiem doskonalonym poza kontekstem klasy. Projekt pokazuje jak studenci Filologii Angielskiej I roku studiów czuli się pozytywnie zmotywowani do oglądania filmów po angielsku, rozwiązywania krzyżówek, kwizów, czytania krótkich artykułów, książek oraz uczestnictwa w projektach, dzięki którym świadomie uczyli się języka oraz rozwijali receptywne oraz produktywne sprawności języka angielskiego.
Słowa kluczowe: sprawności receptywne, sprawności produktywne, strategie uczenia się słownictwa, style uczenia się, kompetencja kolokacyjna
Dostęp WWW: http://konferencja.spnjo.uni.wroc.pl/wp-content/uploads/2017/12/Nauczanie-j%C4%99zyk%C3%B3w-obcych-na-uczelni-wy%C5%BCszej-nr-1.pdf



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Izabela Batyra",
title = "How to Integrate the Practical English Syllabus with English beyond the Classroom",
journal = "",
year = "2017",
pages = "15-30"
}

Cytowanie w formacie APA:
Batyra, I. (2017). How to Integrate the Practical English Syllabus with English beyond the Classroom. , 15-30.