Urszula Paprocka-Piotrowska

Parataxe et hypotaxe dans l'acquisition du FLE par des apprenants polonophones. Approche longitudinale
[Parataxis and hypotaxis in the acquisition of French as a second language by Polish speakers. Longitudinal approach]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: NEOFILOLOG (ISSN: 1429-2173)
Rok wydania: 2015
Tom: 44
Numer czasopisma: 1
Strony od-do: 91-111
Streszczenie: Prezentowany tekst traktuje kwestię nabywania języka drugiego (L2) pod kątem rozwoju kompetencji składniowej. Analiza struktury składniowej narracji wyprodukowanych przez polskich licealistów, uczących się języka francuskiego jako obcego, wskazuje na to w jaki sposób uczący się budują zdania proste i złożone, jakiego używają repertuaru spójników (koordynujących / podporządkowujących) oraz jak na kolejnych etapach akwizycji ewoluuje w ich produkcjach współczynnik (ratio): ilość zdań prostych/ ilość zdań złożonych, a co za tym idzie, jak zmienia się kondensacja badanych tekstów. Obserwacja prowadzona jest na trzech różnych poziomach przyswajania języka, w 6., 12. i 35. miesiącu nauki w kontekście polskiej szkoły średniej.
Słowa kluczowe: akwizycja języka obcego, narracja, parataksa, hipotaksa, język francuski jako obcy, spójniki, zdanie proste, zdanie złożone, kondensacja informacji
Dostęp WWW: http://www.poltowneo.org



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Urszula Paprocka-Piotrowska",
title = "Parataxe et hypotaxe dans l'acquisition du FLE par des apprenants polonophones. Approche longitudinale",
journal = "NEOFILOLOG",
year = "2015",
number = "1",
pages = "91-111"
}

Cytowanie w formacie APA:
Paprocka-Piotrowska, U. (2015). Parataxe et hypotaxe dans l'acquisition du FLE par des apprenants polonophones. Approche longitudinale. NEOFILOLOG, 1, 91-111.