Sławomir Żurek

2010

Prace magisterskie
  • Dramat - tekst literacki czy sceniczny w świadomości uczniów i nauczycieli na lekcajch języka polskiego w szkole ponadgimnazjalnej po roku 2003.
  • Kształtowanie kompetencji językowych uczniów szkół podstawowych (klas IV-VI). Problemy, badania, wnioski.

2009

Prace magisterskie
  • Motyw gry z okupantem w opowiadaniach Anny Ćwiakowskiej.
  • Getto warszawskie jako Axis Mundi. Desakralizacja świata żydowskiego w powieści Bogdana Wojdowskiego 'Chleb rzucony umarłym'
  • "Polska poezja najnowsza na lekcjach języka polskiego w szkole ponadgimnazjalnej"
  • Ilustracje w podręcznikach do języka polskiego w gimnazjum jako środek dydaktyczny.
  • Topos ziemi obiecanej w tomie opowiadań "Obrazki izraelskie" Józefa Kornbluma
  • Obraz Getta Łódzkiego w literaturze polsko-żydowskiej na podstawie "Kroniki" Henryka Grynberga.
  • Pamięć o Zagładzie jako kategoria nadrzędna w opowiadaniach Michała Głowińskiego.

2008

Rozprawy doktorskie
  • Modele gatunkowe kołysanki w literaturze polskiej, żydowskiej i polsko-żydowskiej przełomu XIX i XX wieku
Prace magisterskie
  • Wokół problemu ponowoczesności w kształceniu polonistycznym w nowym liceum. Analiza programów i podręczników.
  • Świadkowie Zagłady. Bohaterowie utworów Irit Amiel.
  • Postacie kobiece w twórczości Violi Wein.
  • Chronologia czy achronologia, czyli wokół historii literatury w nowym liceum. Analiza programów i podręczników.
  • Kanon czy kanony literackie? O lekturach w liceum (1998-2005).
  • Składnia dobrze czy źle obecna na lekcjach języka polskiego na poziomie szkoły podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej. Analiza programów i podręczników.
  • "Główne polonistyczne tematy reformy systemu edukacyjnego od roku szkolnego 1998/1999 do 2007/2008 w "Polonistyce" i w "Zeszytach Szkolnych".
  • Metodyka Stanisława Bortnowskiego. O interdyscyplinarnym modelu nauczania języka polskiego.
  • Hermeneutyka na użytek szkoły. Jak uczyć analizy i interpretacji wierszy w nowym liceum?

2007

Prace magisterskie
  • Interdyscyplinarny charakter szkolnej polonistyki. Przegląd publikacji dydaktycznych ogłoszonych na łamach "Warsztatów Polonistycznych" w latach 1992-2001.