Sławomir Żurek

2012

Prace magisterskie
  • Spór o szkolny kanon lektur w latach 2006 - 2009 jako dyskurs publiczny
  • Nowe lektury - nowe wyzwania w świetle polonistycznej podstawy programowej w gimnazjum z roku 2008

2011

Rozprawy doktorskie
  • Sposoby funkcjonowania polskiej literatury najnowszej w szkole ponadgimnazjalnej w latach 1989-2009
  • Głosy pozytywistów w „kwestii żydowskiej”. O zbiorze Z jednego strumienia. Szesnaście nowel przez dziesięciu autorów (z przedmową Elizy Orzeszkowej)
Prace magisterskie
  • Wiara religijna jako kategoria aksjologiczna w edukacji polonistycznej w świetle nowej podstawy programowej do gimnazjum
  • Studium o istocie rzeczy w poezji Zbigniewa Herberta
  • Problem dysgrafii w szkole podstawowej na lekcjach języka polskiego (w klasach IV-VI). Studium przypadków.
  • Wokół recenzji polonistycznych podręczników dla klasy I gimnazjum do nowej podstawy programowej w roku szkolnym 2009/2010
  • Rola i znaczenie narracji plastycznej w podręcznikach do języka polskiego dla klasy pierwszej gimnazjum (w roku szkolnym 2009/2010)

2010

Prace magisterskie
  • Hermeneutyka Paula Ricoeura. Interpretacja wierszy na lekcjach języka polskiego w liceum.
  • Motywy chrześcijańskie w prozie Henryka Grynberga
  • W kręgu problematyki dysortografii w szkole podstawowej. Od teorii do praktyki... Studium przypadku.
  • Paradygmaty biblijne w książce Bogdana Wojdowskiego "Chleb rzucony umarłym".
  • Żydowskie życie literackie we Lwowie na podstawie dziennika "Chwila" z lat 1929-1933
  • Indywidulaizacja procesu nauczania w edukacji polonistycznej na przykładzie innowacyjnego programu "Akademia Przyszłości" Stowarzyszenia WIOSNA
  • Wpływ dramy na przeżycie estetyczne i odbiór dzieła literackiego w szkole podstawowej.
  • Analiza dokumentów oświatowych . Obecność pojęcia "integracji międzyprzedmiotowej " w podstawie programowej z roku 1999 i 2008.
  • Twórczość ks. Jana Twardowskiego na lekcjach języka polskiego. Analiza wybranych programów nauczania oraz podręczników.
  • Wykorzystanie technologii informacyjnej na lekcjach języka polskiego na poziomie gimnazjalnym.
  • Motyw miasta w poezji Anny Frajlich.