Wypromowane prace dyplomowe
2012
Prace magisterskie
- Spór o szkolny kanon lektur w latach 2006 - 2009 jako dyskurs publiczny
- Nowe lektury - nowe wyzwania w świetle polonistycznej podstawy programowej w gimnazjum z roku 2008
2011
Rozprawy doktorskie
- Sposoby funkcjonowania polskiej literatury najnowszej w szkole ponadgimnazjalnej w latach 1989-2009
- Głosy pozytywistów w „kwestii żydowskiej”. O zbiorze Z jednego strumienia. Szesnaście nowel przez dziesięciu autorów (z przedmową Elizy Orzeszkowej)
Prace magisterskie
- Wiara religijna jako kategoria aksjologiczna w edukacji polonistycznej w świetle nowej podstawy programowej do gimnazjum
- Studium o istocie rzeczy w poezji Zbigniewa Herberta
- Problem dysgrafii w szkole podstawowej na lekcjach języka polskiego (w klasach IV-VI). Studium przypadków.
- Wokół recenzji polonistycznych podręczników dla klasy I gimnazjum do nowej podstawy programowej w roku szkolnym 2009/2010
- Rola i znaczenie narracji plastycznej w podręcznikach do języka polskiego dla klasy pierwszej gimnazjum (w roku szkolnym 2009/2010)
2010
Prace magisterskie
- Hermeneutyka Paula Ricoeura. Interpretacja wierszy na lekcjach języka polskiego w liceum.
- Motywy chrześcijańskie w prozie Henryka Grynberga
- W kręgu problematyki dysortografii w szkole podstawowej. Od teorii do praktyki... Studium przypadku.
- Paradygmaty biblijne w książce Bogdana Wojdowskiego "Chleb rzucony umarłym".
- Żydowskie życie literackie we Lwowie na podstawie dziennika "Chwila" z lat 1929-1933
- Indywidulaizacja procesu nauczania w edukacji polonistycznej na przykładzie innowacyjnego programu "Akademia Przyszłości" Stowarzyszenia WIOSNA
- Wpływ dramy na przeżycie estetyczne i odbiór dzieła literackiego w szkole podstawowej.
- Analiza dokumentów oświatowych . Obecność pojęcia "integracji międzyprzedmiotowej " w podstawie programowej z roku 1999 i 2008.
- Twórczość ks. Jana Twardowskiego na lekcjach języka polskiego. Analiza wybranych programów nauczania oraz podręczników.
- Wykorzystanie technologii informacyjnej na lekcjach języka polskiego na poziomie gimnazjalnym.
- Motyw miasta w poezji Anny Frajlich.