Autorytet wychowawcy według koncepcji pedagogiki personalistycznej
[The Authority of a Tutor within the Conception of Personalistic Pedagogy]

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Miejsce: Prešov
Rok wydania: 2014
Tytuł publikacji: Personalizmus v procese humanizácie ľudskej spoločnosti
Redaktorzy: Pavol Dancák
Strony od-do: 277-291
Streszczenie: Celem artykułu jest sformułowanie elementarnych uwag dotyczących modelu autorytetu wychowawcy, funkcjonującego w koncepcji pedagogiki personalistycznej. Artykuł ma charakter analityczny i ogólny, co oznacza że nie dąży do rekonstrukcji badanego modelu, jego uzasadnienia lub apologii (obrony). Zamiarem autora jest określenie głównych tez fundujących badany model oraz wskazanie kontrowersji teoretycznych związanych z tym modelem. W zakres prezentowanych treści wchodzą analizy dotyczące: personalizmu jako stanowiska w pedagogice, współczesnego rozumienia autorytetu oraz specyfiki personalistycznego modelu autorytetu.
Słowa kluczowe: pedagogika personalistyczna, autorytet, model autorytetu wychowawcy



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Piotr Magier",
title = "Autorytet wychowawcy według koncepcji pedagogiki personalistycznej",
journal = "",
year = "2014",
pages = "277-291"
}

Cytowanie w formacie APA:
Magier, P. (2014). Autorytet wychowawcy według koncepcji pedagogiki personalistycznej. , 277-291.