W obronie pedagogiki chrześcijańskiej
[Defending the Christian Pedagogy]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: PAEDAGOGIA CHRISTIANA (ISSN: 1505-6872)
Współautorzy: Agnieszka Salamucha
Rok wydania: 2013
Numer czasopisma: 1/31
Strony od-do: 155-169
Streszczenie: Przedmiot prezentowanego artykułu stanowi specyfika metodologiczna pedagogiki chrześcijańskiej. Autorzy podejmują próbę określenia podstawowych elementów określających jej status metodologiczny: problem źródeł, sposobu argumentowania i wartościowania. Szczególną uwagą poświęcają zależności, która wydaje się centralna dla pedagogiki chrześcijańskiej, dotyczącej relacji między wiedzą naukową i wiedzą objawioną (światopoglądową). Główną tezą prezentowanego tekstu jest stwierdzenie, że pedagogika chrześcijańska, mimo swej specyfiki respektuje wymogi metodologiczne stawiane naukom społecznym (humanistycznym).
Słowa kluczowe: pedagogika chrześcijańska, religia, nauki społeczne, humanistyka, metodologia



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Piotr Magier and Agnieszka Salamucha",
title = "W obronie pedagogiki chrześcijańskiej",
journal = "PAEDAGOGIA CHRISTIANA",
year = "2013",
number = "1/31",
pages = "155-169"
}

Cytowanie w formacie APA:
Magier, P. and Agnieszka Salamucha(2013). W obronie pedagogiki chrześcijańskiej. PAEDAGOGIA CHRISTIANA, 1/31, 155-169.