Pedagogy and social work. The attempt to outline the range of mutual theoretical cooperation. The methodological context

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Nazwa konferencji: I. Vyšehradské Stretnutie „Sociálne Služby ako Pilier Európskej Spoločnosti“
Miejsce: Nitra
Rok wydania: 2013
Tytuł publikacji: I. Vyšehradské stretnutie „Sociálne služby ako pilier európskej spoločnosti“ : recenzovaný zborník príspevkov z vedeckej konferencie s medzinárodnou účasťou, ktorá sa uskutočnila na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre v dňoch 25. - 26. apríla 2013
Redaktorzy: Lnka Haburajová-Ilavská, Katarina Minarovičová, Daniela Baková
Strony od-do: 137-152
Streszczenie: Przedmiotem prezentowanego tekstu jest relacja jaka zachodzi między pedagogiką a pracą socjalną. Chodzi przede wszystkim o opis relacji na poziomie nauki, choć autor przenosi formułowane tezy na poziom praktyki. Podjęta problematyka dotyczy takich aspektów jak: geneza i rozwój obu nauk, społeczny kontekst ich funkcjonowania, cele i metody badawcze, współpraca interdyscyplinarna. Ponieważ analizy prowadzone są z pozycji pedagogiki (przez pedagoga ogólnego) autor reprezentuje pedagogiczny „punkt widzenia”, wyrażając przekonanie, iż służy on zrozumieniu specyfiki obu nauk i występujących między nimi zależności.
Słowa kluczowe: Pedagogika, praca socjalna, autonomia nauki, przedmiot badań, metody badań język, wartościowanie, specjalizacja, współpraca interdyscyplinarna



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Piotr Magier",
title = "Pedagogy and social work. The attempt to outline the range of mutual theoretical cooperation. The methodological context",
journal = "",
year = "2013",
pages = "137-152"
}

Cytowanie w formacie APA:
Magier, P. (2013). Pedagogy and social work. The attempt to outline the range of mutual theoretical cooperation. The methodological context. , 137-152.