Koncepcja pedagogiki klasycznej
[The concept of the classical pedagogics]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Roczniki Pedagogiczne (ISSN: 2080-850X)
Rok wydania: 2010
Numer czasopisma: 2 (38)
Strony od-do: 41-52
Streszczenie: Artykuł stanowi element dyskursu dotyczącego autonomii naukowej pedagogiki, w szczególności pedagogiki personalistycznej i chrześcijańskiej. Celem artykułu jest próba zdefiniowania pedagogiki klasycznej. Analiza prowadzona jest zarówno w odniesieniu do etymologii nazwy pedagogika klasyczna jak i polega na próbie określenia typowych tez tego stanowiska w pedagogice. Autor podejmuje także zadanie określenia relacji zakresowej między „pedagogiką klasyczną” a „pedagogiką personalistyczną” oraz „pedagogiką chrześcijańską”. Tekst zawiera także uwagi dotyczące współczesnego dyskursu dotyczącego pedagogiki klasycznej.
Słowa kluczowe: personalizm, pedagogika klasyczna, pedagogika chrześcijańska, realizm, tomizm, maksymalizm
Dostęp WWW: http://www.kul.pl/files/62/RoczPedagog_2_2010_s001-216.pdf



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Piotr Magier",
title = "Koncepcja pedagogiki klasycznej",
journal = "Roczniki Pedagogiczne",
year = "2010",
number = "2 (38)",
pages = "41-52"
}

Cytowanie w formacie APA:
Magier, P. (2010). Koncepcja pedagogiki klasycznej. Roczniki Pedagogiczne, 2 (38), 41-52.