Kształcenie uniwersyteckie jako przedmiot dyskusji w pedagogice
[The university-pedagogics as the issue in the pedagogics]

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Miejsce: Lublin
Rok wydania: 2010
Tytuł publikacji: Wczoraj, dziś i jutro pedagogiki uniwersyteckiej w świetle twórczości Stefana Kunowskiego
Redaktorzy: Katarzyna Braun, Małgorzata Łobacz, Alina Rynio
Strony od-do: 461-470
Streszczenie: Artykuł stanowi próbę analizy dyskusji dotyczących kształcenia uniwersyteckiego funkcjonujących w pedagogice. Autor formułuje trzy główne tezy, stanowiące ogólne, metaprzedmiotowe uwagi w tym zakresie. Pierwsza z nich określa interdyscyplinarny charakter badań pedagogicznych; druga stanowi próbę określenie dwóch głównych stanowisk istniejących w pedagogicznym dyskursie o kształceniu uniwersyteckim; trzecia charakteryzuje wspomniany dyskurs w aspekcie jego głównych cech – a mianowicie treści postulatywnych i opisowych. Do szczegółowych problemów prezentowanych w artykule należą: społeczno-kulturowy kontekst funkcjonowania uniwersytetu, wymagania stawiane pod adresem naukowców, studentów, procesu dydaktycznego; główne cechy stanowisk i istniejących w pedagogicznym dyskursie: klasycznym – bezinteresowne poznanie, szlachetność moralną naukowców i studentów; pragmatycznym – zorientowanie na wiedze praktyczną, fachowość, komercjalizację uniwersytetu; typologicznych charakter podziału na stanowiska klasyczne i pragmatyczne.



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Piotr Magier",
title = "Kształcenie uniwersyteckie jako przedmiot dyskusji w pedagogice",
journal = "",
year = "2010",
pages = "461-470"
}

Cytowanie w formacie APA:
Magier, P. (2010). Kształcenie uniwersyteckie jako przedmiot dyskusji w pedagogice. , 461-470.