Wychowanie patriotyczne jako przedmiot dyskusji pedagogicznych. Uwagi metaprzedmiotowe w kontekście pedagogiki rodziny
[Patriotic education as the subject of pedagogical discussions. Metasubject comments in the context of pedagogy of the family]

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Miejsce: Elbląg
Rok wydania: 2011
Tytuł publikacji: Człowiek u progu trzeciego tysiąclecia. Zagrożenia i wyzwania
Redaktorzy: Mieczysław Plopa
Tom: IV
Strony od-do: 149-164
Streszczenie: Celem artykułu jest sformułowanie postawnych tez dotyczących pedagogicznych modelów procesu wychowania patriotycznego. Szczególną uwagę autor poświęca elementom koncepcji wychowania patriotycznego funkcjonujących na terenie pedagogiki, które warunkują wspomniany proces wpływem rodziny. Artykuł ma charakter sprawozdawczy - nie stawia sobie za cel określenie prawidłowego modelu wychowania patriotycznego, lecz określenie podstawowych podejść teoretycznych, w ramach których wychowanie patriotyczne jest w specyficzny sposób definiowane. Artykuł składa się z trzech części. W pierwszej sformułowane zostały pojęcia i uwagi dotyczące kategorii patriotyzmu oraz narodu; w drugiej określone zostało pojęcie wychowania patriotycznego oraz typy dyskursu pedagogicznego o wychowaniu patriotycznym; w trzeciej opisana relacja między wychowaniem patriotycznym a rodziną współczesną.



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Piotr Magier",
title = "Wychowanie patriotyczne jako przedmiot dyskusji pedagogicznych. Uwagi metaprzedmiotowe w kontekście pedagogiki rodziny",
journal = "",
year = "2011",
pages = "149-164"
}

Cytowanie w formacie APA:
Magier, P. (2011). Wychowanie patriotyczne jako przedmiot dyskusji pedagogicznych. Uwagi metaprzedmiotowe w kontekście pedagogiki rodziny. , 149-164.