Aksjologiczno-normatywne i argumentatywne aspekty pedagogiki chrześcijańskiej
[Axiological, normative and argumentative aspects in Christian pedagogy]

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Miejsce: Toruń
Rok wydania: 2012
Tytuł publikacji: Edukacyjny potencjał religii
Redaktorzy: Jerzy Bagrowicz, Jarosław Horowski
Strony od-do: 163-183
Streszczenie: Artykuł nawiązuje do dyskusji dotyczącej specyfiki pedagogiki chrześcijańskiej, toczącej się na terenie pedagogiki. Prezentowane analizy prowadzone są z pozycji pedagogiki ogólnej a zatem z mają charakter meta-przedmiotowy. Artykuł dotyczy koncepcji pedagogiki chrześcijańskiej. Przedmiotem analiz są normatywne, postulatywne i argumentatywne tezy funkcjonujące w strukturze tej subdyscypliny pedagogicznej. To one wydają się decydować o specyfice pedagogiki chrześcijańskiej, w aspekcie jej języka. Autor rekonstruuje podstawowe aksjologiczne i normatywne tezy pedagogiki chrześcijańskiej, definiuje ich specyfikę, określa funkcje oraz wyjaśnia ich /tez postulatywno-normatywnych/ relację do tez opisowych i wyjaśniających.



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Piotr Magier",
title = "Aksjologiczno-normatywne i argumentatywne aspekty pedagogiki chrześcijańskiej",
journal = "",
year = "2012",
pages = "163-183"
}

Cytowanie w formacie APA:
Magier, P. (2012). Aksjologiczno-normatywne i argumentatywne aspekty pedagogiki chrześcijańskiej. , 163-183.