Metodologia badań nad gotowością szkolną dzieci przedszkolnych
[The methodology of research concerning school-readiness of pre-schoolers]

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Współautorzy: Andrzej Łuczyński, Aneta Kalita, Mariusz Pietruszka
Miejsce: Radom
Rok wydania: 2012
Tytuł publikacji: Przedszkolaki idą do szkoły : diagnoza gotowości szkolnej dzieci pięcioletnich i sześcioletnich radomskich przedszkoli : człowiek - najlepsza inwestycja
Redaktorzy: Piotr Magier, Andrzej Łuczyński
Strony od-do: 137-153
Streszczenie: Celem niniejszego tekstu jest wprowadzenie metodologiczne. Autorzy opisują podstawowe charakteryzujące realizowane badania. Pierwszą część stanowi rozróżnienie terminologiczne w zakresie kategorii: gotowość i dojrzałość szkolna. Druga część zawiera opis problemów i hipotez badawczych. Podstawowy problem badawczy brzmi: jaki jest stan gotowości szkolnej dzieci 5 i 6 letnich w radomskich przedszkolach? Trzeci część zawiera opis technik badawczych wykorzystanych w pracy. Są to Skala Gotowości Szkolnej autorstwa E. Koźniewskiej oraz Kwestionariusz Ankiety dla Rodziców – autorstwa studentów WSNSiT w Radomiu. Część trzecia zawiera opis statystycznych metod analizy wyników badań. Część czwarta zawiera opis procedury i terenu badań, natomiast część piąta zawiera opis grupy badawczej, tj. opis badanych dzieci przedszkolnych i ich rodziców.



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Piotr Magier and Andrzej Łuczyński and Aneta Kalita and Mariusz Pietruszka",
title = "Metodologia badań nad gotowością szkolną dzieci przedszkolnych",
journal = "",
year = "2012",
pages = "137-153"
}

Cytowanie w formacie APA:
Magier, P. and Andrzej Łuczyński and Aneta Kalita and Mariusz Pietruszka(2012). Metodologia badań nad gotowością szkolną dzieci przedszkolnych. , 137-153.