Kategorie celu i celowości w pedagogice
[Categories: purpose and purposefulness in pedagogy]
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowanyCzasopismo: Biblioteka i Edukacja (ISSN: 2299-565X)
Rok wydania: 2022
Numer czasopisma: 2(161)
Strony od-do: 7-14
Streszczenie: Przedmiotem artykułu są kategorie celu i celowości. Poddane one zostały analizie w aspekcie ich definiowania, porządkowania, atrybutów oraz sposobów uzasadnień. W tekście uwzględnione zostały współczesne zmiany dotyczące rozumienia i wartościowani celów i celowości. Wskazane zostały także wybrane konsekwencje kolektywistycznego, indywidualistycznego oraz personalistycznego rozumienia obu kategorii.
Słowa kluczowe: cel, celowość, uzasadnienie celów, personalizm
Dostęp WWW: https://ibe.edu.pl/images/EDUKACJA/NUMERY/2022-02/PDF/1_Magier_7-14%202.pdf
DOI: 10.24131/3724.220201
Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Piotr Magier",
title = "Kategorie celu i celowości w pedagogice",
journal = "Biblioteka i Edukacja",
year = "2022",
number = "2(161)",
pages = "7-14"
}
Cytowanie w formacie APA:
Magier, P. (2022). Kategorie celu i celowości w pedagogice. Biblioteka i Edukacja, 2(161), 7-14.