Metateretyczne podstawy teorii wychowania. Wybrane aspekty
[Metatheoretical Foundations of Educational Theory. Selected Aspects]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Studia z Teorii Wychowania (ISSN: 2083-0998)
Rok wydania: 2024
Tom: XV
Numer czasopisma: 3(48)
Strony od-do: 27-44
Streszczenie: Artykuł prezentuje analizy metateoretyczne. Ich przedmiotem jest teoria wychowania, natomiast celem jest sformułowanie opisowych uwag metateoretycznych dotyczących wybranych aspektów funkcjonowania teorii wychowania jako subdyscypliny nauk pedagogicznych. W artykule przedstawione zostały uwagi terminologiczne, definicyjne, historyczne i funkcjonalne odnośnie do metateorii oraz do teorii wychowania. W szczególności tekst porusza problemy dotyczące trudności w definiowaniu teorii wychowania, jej normatywnego i opisowego charakteru, zależności teorii wychowania od treści światopoglądowych i ideologicznych.
Słowa kluczowe: metateoria, teoria wychowania, badania metanaukowe, ideologiczne aspekty teorii wychowania



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Piotr Magier",
title = "Metateretyczne podstawy teorii wychowania. Wybrane aspekty",
journal = "Studia z Teorii Wychowania",
year = "2024",
number = "3(48)",
pages = "27-44"
}

Cytowanie w formacie APA:
Magier, P. (2024). Metateretyczne podstawy teorii wychowania. Wybrane aspekty. Studia z Teorii Wychowania, 3(48), 27-44.