Kategoria ogólności w pedagogice. Uwagi metodologiczne
[Category of Generality in Pedagogy. Methodological Notes]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Acta Universitatis Nicolai Copernici Pedagogika (ISSN: 0860-1232)
Rok wydania: 2018
Tom: 36
Numer czasopisma: 2
Strony od-do: 41-58
Streszczenie: Artykuł ma charakter metateoretyczny oraz metodologiczny i dotyczy języka pedagogiki. Przedmiotem artykułu jest użycie kategorii „ogólność” w pedagogice. Analizie poddane zostały terminy i pojęcia: „ogólny”, „ogólna”, „ogólne” oraz funkcje jakie pełnią na terenie pedagogiki. Tekst składa się z dwóch części. W pierwszej zamieszczone zostały analizy etymologiczne i semantyczne dotyczące analizowanych terminów, w drugiej uwagi odnoszące się do wybranych problemów jakie generuje zastosowanie kategorii ogólności w pedagogice. Teksty nie jest systematycznym wykładem lecz zbiorem uwag dotyczących podjętego przedmiotu badań.
Słowa kluczowe: ogólny, ogólna, ogólne, ogólność, język pedagogiki
DOI: 10.12775/AUNC_PED.2018.013



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Piotr Magier",
title = "Kategoria ogólności w pedagogice. Uwagi metodologiczne",
journal = "Acta Universitatis Nicolai Copernici Pedagogika",
year = "2018",
number = "2",
pages = "41-58"
}

Cytowanie w formacie APA:
Magier, P. (2018). Kategoria ogólności w pedagogice. Uwagi metodologiczne. Acta Universitatis Nicolai Copernici Pedagogika, 2, 41-58.