Christianisme et pédagogie. Les aspects méthodologiques choisis
[Christianity and Pedagogy. Selected Methodological Aspects]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Zeszyty Naukowe KUL (ISSN: 0044-4405)
Rok wydania: 2018
Tom: 61
Numer czasopisma: 4 (244)
Strony od-do: 275-293
Streszczenie: Artykuł ma charakter metateoretyczny, analityczny oraz sprawozdawczy. Jego przedmiotem jest relacja między chrześcijaństwem a pedagogiką. Autor analizuje wybrane metodologiczne problemy jakie powstają w wyniku zastosowania treści Objawienia judeochrześcijańskiego w pedagogice. Poruszone zostały zagadnienia dotyczące: możliwości (zasadności) wprowadzania wiedzy religijnej w strukturę teorii pedagogicznych, jej funkcji oraz zakresu. Tekst składa się z trzech części, odnoszących się do: historycznego rozwoju poglądów na temat relacji religii (chrześcijaństwa) do nauki; głównych metodologicznych problemów generowanych przy wykorzystaniu wiedzy religijnej na terenie nauki (w tym humanistyki) oraz funkcji Objawienia judeochrześcijańskiego na terenie pedagogiki.
Słowa kluczowe: chrześcijaństwo, pedagogika, pedagogika chrześcijańska, systemowa obecność chrześcijaństwa w pedagogice
Dostęp WWW: https://ojs.academicon.pl/index.php/znkul/article/view/2080



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Piotr Magier",
title = "Christianisme et pédagogie. Les aspects méthodologiques choisis",
journal = "Zeszyty Naukowe KUL",
year = "2018",
number = "4 (244)",
pages = "275-293"
}

Cytowanie w formacie APA:
Magier, P. (2018). Christianisme et pédagogie. Les aspects méthodologiques choisis. Zeszyty Naukowe KUL, 4 (244), 275-293.