Zachowania klientów wobec ogłoszeń CSR
[Consumers response to CSR Announcements]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: STUDIA I PRACE WYDZIAŁU NAUK EKONOMICZNYCH I ZARZĄDZANIA UNIWERSYTETU SZCZECIŃSKIEGO (ISSN: 2080-4881)
Rok wydania: 2016
Tom: 43
Numer czasopisma: 3
Strony od-do: 329-339
Streszczenie: W artykule przedstawiono wyniki badań pierwotnych przeprowadzonych w 5 krajach, dotyczących reakcji konsumentów na ogłoszenie CSR hipotetycznego przedsiębiorstwa. Okazało się, że obok systemów wartości także uwarunkowania kulturowe mają duży wpływ na reakcje. Jeżeli przedsiębiorstwo publikuje ogłoszenie o swoim zaangażowaniu społecznym, to powoduje to pogorszenie opinii na temat tego zaangażowania szczególnie wśród osób o nastawieniu konserwatywnym. Respondenci w USA inaczej zareagowali na ogłoszeni CSR niż respondenci w Europie i Azji.
Słowa kluczowe: społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, CSR, reakcje konsumentów
Dostęp WWW: http://wneiz.pl/nauka_wneiz/sip/sip43-2016/SiP_43_t3.pdf
DOI: 10.18276/sip.2016.43/3-29



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Marek Pawlak",
title = "Zachowania klientów wobec ogłoszeń CSR",
journal = "STUDIA I PRACE WYDZIAŁU NAUK EKONOMICZNYCH I ZARZĄDZANIA UNIWERSYTETU SZCZECIŃSKIEGO",
year = "2016",
number = "3",
pages = "329-339"
}

Cytowanie w formacie APA:
Pawlak, M. (2016). Zachowania klientów wobec ogłoszeń CSR. STUDIA I PRACE WYDZIAŁU NAUK EKONOMICZNYCH I ZARZĄDZANIA UNIWERSYTETU SZCZECIŃSKIEGO, 3, 329-339.