Marek Jeziorański

Relacja wychowawcza w ujęciu wybranych koncepcji antropologicznych
[Educational Relationship from the Perspective of Selected Anthropological Conceptions]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: PAEDAGOGIA CHRISTIANA (ISSN: 1505-6872)
Rok wydania: 2015
Numer czasopisma: 2 (36)
Strony od-do: 43-64
Streszczenie: Artykuł jest teoretycznym poszukiwaniem znaczenia terminu „relacji wychowawczej” w odniesieniu do wybranych założeń antropologicznych. Podstawowym problemem badawczym jest pytanie dotyczącego tego, jak kształtuje się rozumienie / opis / definicja „relacji wychowawczej” przy różnych koncepcjach teorii człowieka. Aby odpowiedzieć na to pytanie, w pierwszym etapie zaprezentowano, czym jest „relacja” w ogóle. Na tym etapie posłużono się przede wszystkim analizami filozoficznymi. Następnie ukazano siatkę zagadnień problemowych warunkujących rozumienie „relacji” a w ostatniej części przedstawiono wybrane koncepcje antropologiczne i ich reperkusje dla rozumienia „relacji wychowawczej”.
Słowa kluczowe: koncepcja człowieka, relacja wychowawcza, wychowanie, założenia antropologiczne
Dostęp WWW: http://apcz.pl/czasopisma/index.php/PCh/article/viewFile/PCh.2015.025/8697



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Marek Jeziorański",
title = "Relacja wychowawcza w ujęciu wybranych koncepcji antropologicznych",
journal = "PAEDAGOGIA CHRISTIANA",
year = "2015",
number = "2 (36)",
pages = "43-64"
}

Cytowanie w formacie APA:
Jeziorański, M. (2015). Relacja wychowawcza w ujęciu wybranych koncepcji antropologicznych. PAEDAGOGIA CHRISTIANA, 2 (36), 43-64.