Marek Jeziorański

Relacja resocjalizacyjna i jej znaczenie w narracji wychowawców zakładu karnego
[The resocialisation relationship and its importance in the narrative of the penitentiary institution's education staff]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Roczniki Pedagogiczne (ISSN: 2080-850X)
Współautorzy: Urszula Sobczyszyn
Rok wydania: 2019
Numer czasopisma: 11(47)
Strony od-do: 419-438
Streszczenie: Celem artykułu jest zaprezentowanie stanowiska wychowawców Służby Więziennej na temat znaczenia relacji z osadzonymi dla optymalizacji prowadzonych działań naprawczych. Artykuł składa się z dwóch głównych części. W pierwszej przedstawione zostały założenia teoretyczne dotyczące kategorii „relacji wychowawczej” H. Nohla, które następnie zostały odniesione do specyfiki środowiska resocjalizacyjnego. Wynikiem tego działania jest przedstawienie teoretycznych podstaw „relacji resocjalizacyjnej” oraz jej zoperacjonalizowanych obszarów. W drugiej części artykułu zostały zaprezentowane wyniki przeprowadzonych badań oraz wnioski i postulaty pedagogiczne.
Słowa kluczowe: resocjalizacja, relacja wychowawcza, relacja resocjalizacyjna
DOI: 10.18290/rped.2019.11s-25



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Marek Jeziorański and Urszula Sobczyszyn",
title = "Relacja resocjalizacyjna i jej znaczenie w narracji wychowawców zakładu karnego",
journal = "Roczniki Pedagogiczne",
year = "2019",
number = "11(47)",
pages = "419-438"
}

Cytowanie w formacie APA:
Jeziorański, M. and Urszula Sobczyszyn(2019). Relacja resocjalizacyjna i jej znaczenie w narracji wychowawców zakładu karnego. Roczniki Pedagogiczne, 11(47), 419-438.