Obszary wiedzy specjalistycznej i socjokulturowej w rosyjskiej komunikacji biznesowej
[Specialist and socio-cultural areas of knowledge in teaching Russian business communication ]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Roczniki Humanistyczne (ISSN: 0035-7707)
Rok wydania: 2015
Tom: 63
Numer czasopisma: 10
Strony od-do: 163-172
Streszczenie: Obecnie nauczanie języków specjalistycznych jest połączeniem obszarów wiedzy lingwistycznej, fachowej oraz socjokulturowej i jej praktyczne zastosowanie. Cele i treści nauczania są ukierunkowane na potrzeby uczących się i rozwój zawodowej kompetencji komunikacyjnej. W artykule rozpatrywana jest efektywność nauczania i uczenia się języków specjalistycznych. Skuteczność w tym zakresie umożliwia sprecyzowanie nie tylko językowych, ale także zawodowych i socjokulturowych treści nauczania oraz dobór adekwatnych i różnorodnych materiałów dydaktycznych.
Słowa kluczowe: nauczanie języków obcych, język rosyjski w biznesie, komunikacja zawodowa, stereotyp, kompetencja socjokulturowa
Dostęp WWW: https://tnkul.pl/files/userfiles/files/RH2015z10_163-172_Widel.pdf
DOI: 10.18290/rh.2015.63.10-9



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Małgorzata Wideł-Ignaszczak and ",
title = "Obszary wiedzy specjalistycznej i socjokulturowej w rosyjskiej komunikacji biznesowej ",
journal = "Roczniki Humanistyczne",
year = "2015",
number = "10",
pages = "163-172"
}

Cytowanie w formacie APA:
Wideł-Ignaszczak, M. and (2015). Obszary wiedzy specjalistycznej i socjokulturowej w rosyjskiej komunikacji biznesowej . Roczniki Humanistyczne, 10, 163-172.