Mass media darem osoby dla osoby
[Mass Media – a Gift for a Person]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Biuletyn Edukacji Medialnej (ISSN: 1733-0297)
Rok wydania: 2007
Numer czasopisma: 1
Strony od-do: 17-32
Streszczenie: Nikt dziś nie kwestionuje przemożnego wpływu mass mediów i mediów najnowszej generacji na rozwój współczesnej kultury i cywilizacji. Ten wpływ bardzo często utożsamiany jest z zagrożeniem dla rozwoju osobowości człowieka, dla jego komunikacji z drugim człowiekiem, dla jego miejsca w świecie rozumianym dziś chociażby jako globalna wioska . A przecież można widzieć mass media w perspektywie korzyści płynących od człowieka dla człowieka, choćby jako daru dla niego samego i otoczenia, w którym komunikuje się z innymi, dorasta i następnie realizuje siebie i swe zamierzenia. Można widzieć, a nawet więcej niż tylko widzieć. Przy wspólnym wysiłku środowisk, które określamy w procesach komunikacji interpersonalnej jako nadawcy i odbiorcy, można uczynić przyjaznym dla człowieka środki społecznego komunikowania oraz nowoczesne media, a nawet darem dla tegoż człowieka, pozwalającym na jego rozwój i doskonalenie jako osoba, a w kontekście rozważanych w tym wydawnictwie uzależnień, darem pozwalającym na ich przezwyciężenie czy profilaktykę.
Słowa kluczowe: dar, przestrzeń medialna, rodzina, osoba, communio personarum, komunikacja



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Jarosław Jęczeń",
title = "Mass media darem osoby dla osoby",
journal = "Biuletyn Edukacji Medialnej",
year = "2007",
number = "1",
pages = "17-32"
}

Cytowanie w formacie APA:
Jęczeń, J. (2007). Mass media darem osoby dla osoby. Biuletyn Edukacji Medialnej, 1, 17-32.