Active Learning serving Family

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Roczniki Nauk o Rodzinie (ISSN: 2081-2078)
Rok wydania: 2010
Tom: 57
Numer czasopisma: 2
Strony od-do: 207-222
Streszczenie: Nowe media ukształtowane przez człowieka, teraz kształtują jego samego. Internet kształtuje aktywne nauczanie (w obszarze nauczania) i nowy styl komunikowania w ogóle (w obszarze kultury życia). Interesująca jest także inna relacja, jaka zachodzi pomiędzy aktywnym nauczaniem a interaktywnością. Nauczanie jest częścią stylu życia człowieka, częścią kultury. Zatem aktywne nauczanie zawiera się w interaktywnym stylu życia, szczególnie młodego pokolenia, określanego mianem generacji Y. Interaktywność wpływa na aktywne nauczanie i jednocześnie aktywne nauczanie wymusza niejako na stylu życia człowieka nowe zastosowania interaktywności w konkretnych metodach i sposobach docierania do młodego człowieka. Aktywne nauczanie musi być zatem częścią stylu życia każdej rodziny, w której są dzieci. To nauczanie prowadzi do większej interaktywności pomiędzy członkami rodziny, tym samym do skutecznego porozumiewania się między rodzicami a dziećmi, inaczej: między pokoleniem Boomers (dziadkowie) i Generation X (rodzice) a Generation Y. Prowadzi do zaistnienia w rodzinie tych komponentów, które stanowią o aktywnym nauczaniu: wymiana doświadczeń i dialog. Aktywne nauczanie zmienia relacje pomiędzy członkami rodziny, tym samym zmienia współczesną rodzinę.
Słowa kluczowe: aktywne nauczanie, nowe media, rodzina



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Jarosław Jęczeń",
title = "Active Learning serving Family",
journal = "Roczniki Nauk o Rodzinie",
year = "2010",
number = "2",
pages = "207-222"
}

Cytowanie w formacie APA:
Jęczeń, J. (2010). Active Learning serving Family. Roczniki Nauk o Rodzinie, 2, 207-222.