Family in mass media world

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Miejsce: Lublin
Rok wydania: 2007
Tytuł publikacji: Człowiek - kultura - rodzina a internet
Redaktorzy: Ryszard Podpora
Strony od-do: 129-145
Streszczenie: Współczesne media zmieniają oblicze ludzkiej komunikacji. Zmieniają tym samym człowieka i jego naturalne środowisko życia, jakim jest rodzina. Rodzina, w której człowiek doświadcza i uczy się wzajemnej komunikacji, jest częścią medialnej cywilizacji czy przestrzeni, którą te nowe media tworzą. Rodzi się potrzeba, aby zapytać o miejsce rodziny i miejsce człowieka w tej przestrzeni, o szanse i zagrożenia płynące ze wspólnej obecności i komunikacji w tej przestrzeni medialnej. Artykuł, w oparciu o personalistyczny kierunek myślenia Karola Wojtyły, zwraca uwagę na szczególne miejsce człowieka w procesie komunikacji, które płynie z ontyczno-egzystencjalnego faktu, iż jest on osobą; zaś sam proces komunikowania, jest takim przekazem osoby, który prowadzi do wspólnoty osób – communio personarum. Te prawdy wyznaczają wspólne kierunki działania obszarów medialnych, czyli nadawców oraz człowieka i rodziny, czyli odbiorców. Obszary te winny się charakteryzować nade wszystko transcendencją w stronę prawdy i dobra tak wspólnego, jak i pojedynczego człowieka.
Słowa kluczowe: rodzina, mass media



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Jarosław Jęczeń",
title = "Family in mass media world",
journal = "",
year = "2007",
pages = "129-145"
}

Cytowanie w formacie APA:
Jęczeń, J. (2007). Family in mass media world. , 129-145.