Komunikacja oglądem człowieka
[The communication – examination of the person]

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Miejsce: Lublin
Rok wydania: 2010
Tytuł publikacji: Media w wychowaniu chrześcijańskim
Redaktorzy: Dorota Bis, Alina Rynio
Strony od-do: 203-215
Streszczenie: Sprzężenie zwrotne, do jakiego dochodzi w relacjach CZŁOWIEK-NARZĘDZIE staje się kołem zamachowym dzisiejszej cywilizacji, pozbawionym bardzo często refleksji etycznej, „info-etyki”. Potrzebna jest ona na wszystkich poziomach komunikowania, począwszy od tego intrapersonalnego a skończywszy na komunikowaniu masowym. Celem i miarą komunikowania interpersonalnego, jak i komunikowania masowego winna być osoba ludzka i wspólnota ludzka. Komunikacja, jak czytamy w Orędziu Jana Pawła II na XXXIX Światowy Dzień Środków Społecznego Przekazu pt. „W służbie wzajemnego zrozumienia między narodami” (nr 4), musi przebiegać od osoby do osoby i służyć integralnemu rozwojowi osób. Jest więc człowiek Kimś szczególnym w przestrzeni medialnej i „nie może zagubić właściwego sobie miejsca wśród tego świata, który sam ukształtował”.
Słowa kluczowe: osoba, komunikacja, nowe media



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Jarosław Jęczeń",
title = "Komunikacja oglądem człowieka",
journal = "",
year = "2010",
pages = "203-215"
}

Cytowanie w formacie APA:
Jęczeń, J. (2010). Komunikacja oglądem człowieka. , 203-215.