Wiesław Przygoda

Apostolski wymiar wolontariatu młodzieży na przykładzie szkolnych kół Caritas
[Apostolic Dimension of youth Volunteering on the Example of School Caritas Groups]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Warszawskie Studia Pastoralne (ISSN: 1895-3204)
Rok wydania: 2014
Tom: 23
Numer czasopisma: 2
Strony od-do: 229-250
Streszczenie: Każdy wolontariusz jako członek Kościoła Chrystusowego jest powołany do składania prawdziwego świadectwa o Bogu, który jest miłością (1 J 4, 8. 16). Bóg stworzył bowiem Kościół nie dla niego samego, ale po to, by był on głosicielem prawdy i krzewicielem miłości Bożej w świecie. Świadectwo miłości chrześcijańskiej wymaga czegoś więcej niż słownej deklaracji, ono wymaga czynów (por. 1 J 3, 18). Żywa wiara i silna nadzieja są podstawą chrześcijańskiego świadectwa miłości, a jego ważnym przejawem jest życie społeczne chrześcijan. Dlatego Kościół, od początku swojej historii, nie tylko głosił prawdę słowem, ale także pełnił służbę charytatywną wśród ubogich i tych, którzy potrzebowali pomocy. Caritas chrześcijańska i wolontariat są ważną formą chrześcijańskiego świadectwa. W Polsce jest ponad 50 tys. wolontariuszy zaangażowanych w szkolnych grupach Caritas, które korzystając z inspiracji i pomocy organizacji Caritas, stawiają sobie za cel rozwijanie praktycznych form miłości bliźniego przede wszystkim w środowisku szkolnym. Celem tego opracowania jest odpowiedź na pytanie, jakie są teologiczne podstawy apostolatu świeckich i w jakim zakresie młodzi wolontariusze ze szkolnych kół Caritas mogą realizować cele apostolatu charytatywnego Kościoła?
Słowa kluczowe: apostolat, szkolne koła Caritas, wolontariat, młodzież



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Wiesław Przygoda",
title = "Apostolski wymiar wolontariatu młodzieży na przykładzie szkolnych kół Caritas",
journal = "Warszawskie Studia Pastoralne",
year = "2014",
number = "2",
pages = "229-250"
}

Cytowanie w formacie APA:
Przygoda, W. (2014). Apostolski wymiar wolontariatu młodzieży na przykładzie szkolnych kół Caritas. Warszawskie Studia Pastoralne, 2, 229-250.