Komplementarność argumentacji w stanowisku Kościoła katolickiego na temat początku życia ludzkiego
[Complementarity of arguments in the position of the Catholic Church about the beginning of human life]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Rocznik Teologii Katolickiej (ISSN: 1644-8855)
Rok wydania: 2015
Tom: 14
Numer czasopisma: 1
Strony od-do: 299-309
Streszczenie: Określenie początku życia ludzkiego możliwe jest jedynie dzięki refleksji podjętej w ramach interdyscyplinarnego dialogu między różnymi dyscyplinami naukowymi. Jest to problem, który należy do kompetencji nauk przyrodniczych, ale ma swoje reperkusje także w naukach prawnych oraz w naukach o społeczeństwie. Leży on również w gestii filozofii i teologii, a dokładniej antropologii filozoficznej i teologicznej. Kościół katolicki w swoim nauczaniu wyraża przekonanie, że potrzebna jest współpraca różnych dyscyplin naukowych, oczywiście z poszanowaniem autonomii i właściwej każdej nauce metodologii, a co za tym idzie umiejętne ważenie argumentów pochodzących w różnych nauk. Takie komplementarne podejście wyraża się uznaniem danych nauk przyrodniczych i uzupełnieniem ich własnymi badaniami nad kwestią statusu osobowego ludzkiego organizmu od jego poczęcia. Komplementarność argumentacji w określaniu początku życia ludzkiego jest podporządkowana jego obronie i promocji.
Słowa kluczowe: życie, początek życia, bioetyka
Dostęp WWW: http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.hdl_11320_3843/c/2015.1-20.pdf
DOI: 10.15290/rtk.2015.14.1.21



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Tadeusz Zadykowicz",
title = "Komplementarność argumentacji w stanowisku Kościoła katolickiego na temat początku życia ludzkiego",
journal = "Rocznik Teologii Katolickiej",
year = "2015",
number = "1",
pages = "299-309"
}

Cytowanie w formacie APA:
Zadykowicz, T. (2015). Komplementarność argumentacji w stanowisku Kościoła katolickiego na temat początku życia ludzkiego. Rocznik Teologii Katolickiej, 1, 299-309.