Dydaktyka katechezy
[Didactics of catechesis]

Książka naukowa recenzowana

Miejsce: Radom
Rok wydania: 2019
Streszczenie: Dydaktyka katechezy jest teorią nauczania-uczenia się, związaną z przekazem religijnym, treścią i postawą wiary. Do zakresu jej zainteresowań należy szczegółowa analiza podmiotów i zjawisk odnoszących się do katechezy. W związku z tym pomaga w formułowaniu celów i zadań katechezy, ustalaniu właściwych kryteriów doboru treści, określaniu form i metod oraz warunków właściwego realizowania procesu nauczania i uczenia się. Zaprezentowana w niniejszej publikacji koncepcja dydaktyki katechezy szkolnej jest skierowana przede wszystkim do katechetów i wychowawców. Celem formacji dydaktyczno-metodycznej jest pomoc w osiągnięciu właściwego przygotowania pedagogiczno-metodologicznego i dydaktycznego. Katecheta nie może zadowolić się poznaniem treści przesłania chrześcijańskiego czy znajomością metod, ale powinien wykształcić różne sposoby działania. Nauczanie katechetyczne posiada swoją specyfikę i własne zasady wynikające z zadań samej katechezy. Ich nieznajomość może obniżyć skuteczność pracy katechety. Dlatego trzeba mieć na uwadze specyfikę katechezy, jej właściwe cele i zadania, a szczególnie jej osobowy i dialogiczny charakter. Zasady dydaktyczne wnoszą owocny wkład do rozwoju katechezy, wskazując najbardziej skuteczne drogi zrozumienia i wyrażenia orędzia. Pomagają we właściwym stosowaniu metod i pomocy dydaktycznych. Konieczna jest więc ich znajomość, a tym samym umiejętne i właściwe wykorzystanie, aby proces nauczania przebiegał prawidłowo i owocnie.
Słowa kluczowe: dydaktyka, proces edukacji, katecheza szkolna, dydaktyka katechezy



Cytowanie w formacie Bibtex:
@book{1,
author = "Stanisław Łabendowicz",
title = "Dydaktyka katechezy",
year = "2019",
}

Cytowanie w formacie APA:
Łabendowicz, S. (2019). Dydaktyka katechezy. Radom: