2020

Prace magisterskie
  • Zniewaga dyplomatyczna jako sposób funkcjonowania retorycznej zasady aptum.
  • Proces kierowania wrażeniem jako element etykiety wystąpień publicznych
  • 'Visual Key' w przekazie japońskiej muzyki rockowej. Analiza retoryczna na przykładzie wybranych utworów.
  • Formalne reguły debaty sejmowej. Próba określenia oraz propozycja sposobu funkcjonowania debaty parlamentarnej w sejmie RP
  • Marketing szeptany jako forma komunikacji retorycznej
  • Metoda prowadzenia dyskursu ad odium na przykładzie sieci społecznościowych
  • Konstrukcja metody analizy perswazyjnej gier video na przykładzie wybranych produkcji

2019

Prace licencjackie
  • Specyfika konstruowania ethosu mówcy na podstawie Jacka Woronieckiego "Gawędy o gawędzeniu".
  • Kontekst funkcjonowania argumentacji retorycznej na podstawie filmu Sidneya Lumeta "Dwunastu gniewnych ludzi"
  • Mowa obrończa adwokata Stanisława Hejmowskiego z dnia 16 października 1956 roku w "procesie dziesięciu" przeciwko Januszowi Kulasowi i innym. Analiza retoryczna
  • Analiza etykiety wystąpień publicznych na przykładzie wystąpienia prezydenta RP Andrzeja Dudy 11.11.2018 r. na Placu Marszałka Józefa Piłsudskiego w Warszawie w 100-lecie odzyskania niepodległości przez Polskę.
  • Krytyka sofistycznej koncepcji nauczania w mowie Izokratesa "Przeciw Sofistom"
  • Retoryka New Age w koncepcji pozytywnego myślenia Josepha Murphy'ego.
  • Czy projektanci intencjonalnie kształtują przedmioty, tak aby przekonywały? Analiza retoryczna na przykładzie wzornictwa przemysłowego firmy Braun.
  • Specyfika argumentacji retorycznej na profilu społecznościowym. Analiza na podstawie postów Ewy Chodakowskiej zamieszczonych w 2016 roku.
  • Mowa św. Pawła na Areopagu, rekonstrukcja retoryczna.
  • Specyfika argumentacji typu pathos w reklamie społecznej. Analiza na przykładzie kampanii Fundacji Dzieci Niczyje pod tytułem "Sekret".
  • Analiza retoryczna działań twórczych zespołu Organek
  • Problem retoryki jako _techne_ - analiza na podstawie "O źródle dzieła sztuki" Martina Heideggera.

2018

Prace licencjackie
  • Budowanie wizerunku publicznego firmy CD Projekt Red. Analiza retoryczna na podstawie kampanii promocyjnej gry "Wiedźmin 3: Dziki Gon".