Społeczna odpowiedzialność organizacji w zintegrowanej komunikacji marketingowej w przedsiębiorstwach logistycznych
[Corporate social responsibility in an integrated marketing communication in logistic companies ]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Logistyka (ISSN: 1231-5478)
Rok wydania: 2015
Tom: 4
Strony od-do: 6473-6482
Streszczenie: W rezultacie globalnych zmian na światowych rynkach i wynikających z tego nowych strategii marketingowych, w przedsiębiorstwach logistycznych niezbędne staje się podejmowanie innowacyjnych aktywności, ukierunkowanych na budowanie pozytywnego wizerunku tych firm. Oznacza to, że komunikacja marketingowa powinna mieć charakter interaktywny, polegający na dialogu pomiędzy przedsiębiorstwem a jego interesariuszami. Jednym ze sposobów realizacji takiej strategii jest wdrożenie w firmach logistycznych idei społecznej odpowiedzialności biznesu. Celem artykułu jest analiza znaczenia strategii CSR w komunikacji marketingowej w firmach logistycznych i ocena, jaki może mieć ona wpływ na uzyskiwane przez nie korzyści biznesowe. Na wstępie artykułu przedstawiono istotę zintegrowanej komunikacji marketingowej. Następnie zaprezentowano założenia koncepcji CSR i omówiono przykłady kluczowych obszarów jej wykorzystania. W końcowej części artykułu, w ramach studium przypadku, dokonano analizy wybranych działań CSR realizowanych w firmie DHL Express (Polska) oraz DB Schenker Logistics.
Słowa kluczowe: społeczna odpowiedzialność biznesu, logistyka, zintegrowana komunikacja marketingowa



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Monika Wawer",
title = "Społeczna odpowiedzialność organizacji w zintegrowanej komunikacji marketingowej w przedsiębiorstwach logistycznych",
journal = "Logistyka",
year = "2015",
pages = "6473-6482"
}

Cytowanie w formacie APA:
Wawer, M. (2015). Społeczna odpowiedzialność organizacji w zintegrowanej komunikacji marketingowej w przedsiębiorstwach logistycznych. Logistyka, 6473-6482.