Student Internships as a Tool for Assessment of the Employer Brand

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska (ISSN: 1641-3466)
Rok wydania: 2022
Numer czasopisma: 158
Strony od-do: 663-677
Streszczenie: Cel: Obecnie jednym z najważniejszych wyzwań stojących przed pracodawcami jest znalezienie, zatrudnienie i zatrzymanie talentów. Przyciągnięcie najlepszych stażystów może być sposobem na wykreowanie marki firmy jako atrakcyjnego pracodawcy dla pokolenia Z. Prowadzenie programu stażowego z dobrym przygotowaniem może wzmocnić markę pracodawcy pod ścisłym nadzorem zaangażowanych mentorów i menedżerów. Celem badania jest identyfikacja wpływu oceny praktyk realizowanych przez studentów na ich postrzeganie marki pracodawcy. Projekt/metodologia/podejście:. Badanie zostało przeprowadzone w Polsce w latach 2019 – 2021 wśród 789 studentów studiów stacjonarnych różnych kierunków studiów. W pracy przedstawiono ilościową analizę uzyskanych danych w przekroju poziomu studiów respondenta (licencjackich i magisterskich). W części teoretycznej artykułu wyjaśniono istotę employer brandingu we współczesnej organizacji oraz znaczenie praktyk jako narzędzia employer brandingu dla Generacji Z. Wnioski: Z odpowiedzi respondentów wynika, że ​​ogólna ocena praktyki wpływa na ich chęć do pracy w danej firmie i polecenia firmy innym. Doświadczenia zdobyte podczas praktyki, zaangażowanie mentorów oraz sposób przygotowania i realizacji praktyki przez firmę, mają wpływ na ocenę marki pracodawcy i wpływają na decyzję Generacji Z o udziale w procesach rekrutacyjnych w tej firmie, a także wybór tego pracodawcy jako przyszłego miejsca pracy. Ograniczenia/implikacje badawcze: Wielkość badanej grupy nie pozwala na sformułowanie ogólnych wniosków. Uzyskane wyniki mogą być jednak podstawą do dalszych pogłębionych badań nad tym problemem. Podobne badania można by przeprowadzić w celu ustalenia opinii pracodawców i przedstawicieli uczelni z szerszym uwzględnieniem innych zmiennych. Praktyczne implikacje: Wnioski z badania dostarczą przedsiębiorstwom cennych informacji na temat znaczenia staży dla pozyskiwania i utrzymania przyszłych pracowników z pokolenia Z oraz budowania marki pracodawcy na rynku pracy. Oryginalność/wartość: Uzyskane wyniki pozwoliły wypełnić lukę badawczą dotyczącą postrzegania praktyk studenckich przez przedstawicieli pokolenia Z w kontekście oceny marki pracodawcy.
Słowa kluczowe: Employer branding, marka firmy, praktyki, studenci, pokolenie Z
Dostęp WWW: https://managementpapers.polsl.pl/wp-content/uploads/2022/10/158-Wawer.pdf
DOI: http://dx.doi.org/10.29119/1641-3466.2022.158.43



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Monika Wawer",
title = "Student Internships as a Tool for Assessment of the Employer Brand",
journal = "Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska",
year = "2022",
number = "158",
pages = "663-677"
}

Cytowanie w formacie APA:
Wawer, M. (2022). Student Internships as a Tool for Assessment of the Employer Brand. Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska, 158, 663-677.