Nauczanie o Holokauście na lekcjach języka polskiego na III i IV poziomie – uwagi i propozycje metodyczne
[Teaching about the Holocaust on Polish language lessons on the third and fourth level - comments and suggestions methodological]

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Miejsce: Oświęcim
Rok wydania: 2014
Tytuł publikacji: Auschwitz i Holokaust. Edukacja w szkole i w miejscu pamięci
Redaktorzy: Piotr Trojański
Strony od-do: 85-99
Streszczenie: Podstawa programowa języka polskiego nakazuje nauczycielom języka polskiego prowadzenie zajęć, które umożliwiałyby przybliżenie uczniom kultury i historii Żydów zamieszkałych w Polsce. Wskazuje również na konkretne utwory dotyczące zagłady narodu żydowskiego. Celem artykułu jest podjęcie dwóch kwestii: pierwsza z nich dotyczy kompetencji polonisty, druga zaś - wprowadzenie do szkół utworów pisanych przez Żydów w języku jidysz.
Słowa kluczowe: Holokaust, edukacja, język polski, Stanisław Wygodzki, pisarze jidysz



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Monika Szabłowska-Zaremba",
title = "Nauczanie o Holokauście na lekcjach języka polskiego na III i IV poziomie – uwagi i propozycje metodyczne",
journal = "",
year = "2014",
pages = "85-99"
}

Cytowanie w formacie APA:
Szabłowska-Zaremba, M. (2014). Nauczanie o Holokauście na lekcjach języka polskiego na III i IV poziomie – uwagi i propozycje metodyczne. , 85-99.