Małgorzata Tatala

Przestrzeń semantyczna symbolu krzyża i Biblii u młodzieży
[Sematic space of the symbols of the cross and the Bible in youth]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Horyzonty Psychologii (ISSN: 2083-5248)
Współautorzy: Czesław Walesa
Rok wydania: 2017
Tom: 7
Strony od-do: 109-122
Streszczenie: Walesy poznawczo-rozwojowa koncepcja integralnego rozwoju religijności została wykorzystana do analizy przestrzeni semantycznej symbolu religijnego u młodzieży. Symbol religijny został zoperacjonalizowany jako znak reprezentujący niedostępną ludzkiemu poznaniu i doświadczeniu religijną rzeczywistość oznaczaną, odnoszący się do osobowej i pozytywnej relacji człowieka do Boga. W prezentowanych badaniach wykorzystano dwa symbole chrześcijańskie: krzyż i Biblię. Celem przedstawionych badań było ustalenie: Czy młodzież w rożnych grupach wieku rożni się w zakresie przestrzeni semantycznej krzyża i Biblii? Badania obejmowały grupę 240 osób po 60 w wieku 12, 15, 18 i 24 lat. Wykorzystano zmodyfikowany dyferencjał semantyczny Osgooda do badania przestrzeni semantycznej symboli religijnych u młodzieży. W przypisywaniu znaczenia semantycznego dla krzyża jako symbolu religijnego stwierdzono istotne statystycznie różnic w ocenach trzech skal: łatwy – trudny, zbędny – potrzebny, martwy – żywy.
Słowa kluczowe: symbol religijny, krzyż jako symbol, Biblia jako symbol, przestrzeń semantyczna, młodzież
Dostęp WWW: https://journals.indexcopernicus.com/api/file/viewByFileId/345419.pdf



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Małgorzata Tatala and Czesław Walesa",
title = "Przestrzeń semantyczna symbolu krzyża i Biblii u młodzieży",
journal = "Horyzonty Psychologii",
year = "2017",
pages = "109-122"
}

Cytowanie w formacie APA:
Tatala, M. and Czesław Walesa(2017). Przestrzeń semantyczna symbolu krzyża i Biblii u młodzieży. Horyzonty Psychologii, 109-122.