Poczucie polskości pokoleń medialnych. Raport z badań
[Sense of Polishness of the media generations. Research report]
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowanyCzasopismo: Edukacja Międzykulturowa (ISSN: 2299-4106)
Współautorzy: Robert Zieliński
Rok wydania: 2025
Numer czasopisma: 1(28)
Strony od-do: 47-60
Streszczenie: Celem artykułu było zbadanie związku między poczuciem polskości a postawami swojskości i obcości wobec państw ościennych i z Grupy Wyszehradzkiej z perspektywy pięciu pokoleń medialnych. Badano korelacje między postawami obcości lub swojskości w ramach konkretnego pokolenia oraz zależność między poczuciem polskości a przynależnością do grupy pokoleniowej. Założono, że przynależność do określonej grupy pokoleniowej wpływa na postawy wobec państw ościennych i Grupy Wyszehradzkiej (Białoruś, Czechy, Litwa, Niemcy, Rosja, Słowacja, Ukraina, Węgry). Postawiono pytania: 1. jaki jest stopień poczucia polskości pokoleń medialnych (BB, X, Y, Z, Alpha)? oraz 2. czy przynależność do konkretnego pokolenia medialnego (wiek) wpływa na postawy swojskości i obcości wobec tych państw? Uzyskane dane potwierdziły tylko hipotezę drugą.
Słowa kluczowe: pokolenia medialne, państwa z Grupy Wyszehradzkiej, państwa ościenne, swojskość, obcość
Dostęp WWW: https://czasopisma.marszalek.com.pl/en/10-15804/edukacja-miedzykulturowa
DOI: https://doi.org/10.15804/em.2025.01.03
Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Małgorzata Gruchoła and Robert Zieliński",
title = "Poczucie polskości pokoleń medialnych. Raport z badań",
journal = "Edukacja Międzykulturowa",
year = "2025",
number = "1(28)",
pages = "47-60"
}
Cytowanie w formacie APA:
Gruchoła, M. and Robert Zieliński(2025). Poczucie polskości pokoleń medialnych. Raport z badań. Edukacja Międzykulturowa, 1(28), 47-60.