Beyond the signs: Art and Artist’s Life in Hector Berlioz opus 14

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Miejsce: Berlin
Rok wydania: 2023
Tytuł publikacji: Transcending Signs
Redaktorzy: Eero Tarasti
Tom: 35: Transcending Signs
Strony od-do: 983-998
Streszczenie: Semiotyka egzystencjalna Eero Tarasi, otwiera nowe pola poznawcze i wiedzie do głębszego zrozumienia tworów kultury ludzkiej, w tym muzyki, co jest szczególnie ważne w pracy nad dziełem tak uwikłanym w relacje ze światem zewnętrznym i wewnętrznym podmiotu, jak op. 14 Hector Berlioz. Dziełem, w którym świat literacki łączy się z muzycznym, a podmiot przekracza granice świata realnego i nadprzyrodzonego, pozostając przez moment na ich granicy, by wrócić do życia. Sprawia to, że dostrzega on nowe znaczenia w starej treści, że metaforycznie podmiot odradza się, o czym pisze, omawiając ogólne złożenia semiotyki egzystencjalnej Eero Tarastiego.
Słowa kluczowe: Hector Berlioz, Symphonie fantastique, Lélio, existential semiotics, musical semiotis, signs in music
DOI: https://doi.org/10.1515/9783110789164-055



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Małgorzata Gamrat",
title = "Beyond the signs: Art and Artist’s Life in Hector Berlioz opus 14",
journal = "",
year = "2023",
pages = "983-998"
}

Cytowanie w formacie APA:
Gamrat, M. (2023). Beyond the signs: Art and Artist’s Life in Hector Berlioz opus 14. , 983-998.