Rola nauczania teorii muzyki w procesie kształcenia muzyków we Francji w okresie kształtowania się nowoczesnego systemu szkolnictwa muzycznego
[Multi-authors book]
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowanyMiejsce: Toruń
Rok wydania: 2020
Tytuł publikacji: Monografia wieloautorska
Redaktorzy: Alicja Delecka-Bury
Strony od-do: 87-106
Streszczenie: W tekście omówione zostały różne typy nauczania muzyki w XIX-wiecznej Francji ze szczególnym uwzględnieniem miejsca teorii muzyki w tym kształceniu: nauczanie domowe, w prywatnych szkołach muzycznych, w szkołach powszechnych oraz – w najważniejszej wówczas instytucki kształcącej muzyków – Konserwatorium Paryskim. Placówka ta przez dziesięciolecia nadawała ton szkolnictwu muzycznemu Francji i cześciowo Europy. Szczerzej w artykule omówione zostało miejsce i rola teorii muzyki w procesie nauczania oraz wybrane podręczniki do teorii muzyki, które obowiązywały w tej instytucji na początku XIX wieku: solfeż (praca zbiorowa), harmonia (Catel), kompozycja (Reicha).
Słowa kluczowe: XIX-wieczne nauczanie muzyki, Konserwatorium Paryskie, podręczniki, teoria muzyki
Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Małgorzata Gamrat",
title = "Rola nauczania teorii muzyki w procesie kształcenia muzyków we Francji w okresie kształtowania się nowoczesnego systemu szkolnictwa muzycznego",
journal = "",
year = "2020",
pages = "87-106"
}
Cytowanie w formacie APA:
Gamrat, M. (2020). Rola nauczania teorii muzyki w procesie kształcenia muzyków we Francji w okresie kształtowania się nowoczesnego systemu szkolnictwa muzycznego. , 87-106.