2025

Prace licencjackie
  • Twórczość saksofonowa Pawła Łukaszewskiego w kontekście prądów stylistycznych polskiej muzyki współczesnej
  • Tematyka narоdowa jako źródło inspiracji w twórczości Мyrosława Skoryka (1938-2020)
  • Wybrane lejtmotywy w serii gier “The Legend of Zelda”
  • Rola symbolu w muzyce towarzyszącej ukraińskim obrzędom Szczodrego Wieczoru
  • Ścieżka dźwiękowa serialu Wikingowie (2013-2020) jako przykład połączenia tradycji nordyckiej i muzyki współczesnej
  • Twórczość Petera Benoit (1834-1901) w kontekście historycznej i kulturowej sytuacji Flandrii
Prace magisterskie
  • „Cleopatra’s Songs” (2018) Agaty Zubel - muzyczna interpretacja tragedii Williama Shakespeare’a
  • Twórczość fortepianowa Ludomira Różyckiego (1883-1953) w kontekście przemian stylistycznych muzyki europejskiej I połowy XX wieku

2024

Prace licencjackie
  • Życie i twórczość Wasyla Barwińskiego (1888-1963)
  • Ewolucja popularnej kultury muzycznej na scenach warszawskich w latach 1918-1939 na przykładzie działalności wybranych artystów
Prace magisterskie
  • Muzyka Korei Północnej w latach 1994-2022 jako narzędzie wpływu politycznego

2022

Prace licencjackie
  • Działalność artystyczna Helicopters Brass Orchestra i wkład zespołu w kulturę muzyczną miasta Świdnik
  • Funkcje popularnej muzyki chrześcijańskiej na przykładzie wybranych zespołów uwielbienia
  • Elementy modernizmu i postmodernizmu w muzyce polskiej w latach 1975–2000
  • Motyw przyrody w twórczości kompozytorów norweskich XX wieku na przykładzie dzieł symfonicznych Geirra Tveitta i Eivinda Grovena
  • „Rozwój muzyki gospel w Polsce na przykładzie działalności zespołów TGD, Gospel Rain oraz Sound'n'Grace”
Prace magisterskie
  • Poezja Karola Wojtyły w twórczości oratoryjnej kompozytorów polskich

2021

Prace magisterskie
  • Symfonia Psalmów (1930) Igora Strawińskiego w kontekście duchowości kompozytora
  • Rola muzyki w filmie na przykładzie wybranych kompozycji Michała Lorenca

2020

Prace licencjackie
  • Metoda Shinichi Suzuki (1898-1998) w świetle wybranych teorii uczenia się.