Katarzyna Braun

Wychowawcze znaczenie wolontariatu w perspektywie teorii i praktyki pedagogicznej
[Educational significance of voluntary service in the perspective of pedagogical theory and practice]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Roczniki Pedagogiczne (ISSN: 2080-850X)
Współautorzy: Marek Jeziorański
Rok wydania: 2013
Tom: 5 (41)
Numer czasopisma: 4
Strony od-do: 73-98
Streszczenie: Wolontariat jest zjawiskiem społecznym, które w ostatnich latach bardzo intensywnie się rozwija. Szczególnie ważną grupą wiekową w tym względzie są ludzie młodzi. To wśród nich ten ruch znajduje najwięcej zwolenników. ATen czas rozwoju człowieka cieszy się szczególnym zainteresowaniem pedagogów, zwłaszcza ze względu na coraz bardziej rosnące znaczenie grup społecznych (rówieśniczych) dla młodego człowieka. Artykuł stanowi poszukiwanie punktów zbieżnych pomiędzy bardziej lub mniej zorganizowanym i ustrukturalizowanym ruchem społecznym z jednej strony, a badaniami pedagogicznymi z drugiej strony. Prowadzone poszukiwania wychodzą z dwóch źródeł – analizy wybranych teorii pedagogicznych pokazujących rozwój osobowy człowieka w kontekście społecznym oraz analizy praktyki pedagogicznej i pedagogicznych badań empirycznych w zakresie wolontariatu. Są to zatem dwie, w pewnym sensie, niezależne drogi, z których pierwszą można określić dedukcyjną a drugą indukcyjną.



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Katarzyna Braun and Marek Jeziorański",
title = "Wychowawcze znaczenie wolontariatu w perspektywie teorii i praktyki pedagogicznej",
journal = "Roczniki Pedagogiczne",
year = "2013",
number = "4",
pages = "73-98"
}

Cytowanie w formacie APA:
Braun, K. and Marek Jeziorański(2013). Wychowawcze znaczenie wolontariatu w perspektywie teorii i praktyki pedagogicznej. Roczniki Pedagogiczne, 4, 73-98.