Katarzyna Braun

Pedagogika chrześcijańska na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II. Źródła i kierunki rozwoju
[The Christian pedagogy at the Catholic University of Lublin. The sources and directions for the development ]

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Miejsce: Lublin
Rok wydania: 2012
Tytuł publikacji: U podstaw tożsamości pedagogiki : wielowymiarowość pedagogiki, biografistyka, historia
Redaktorzy: Ryszard Skrzyniarz, Ewa Smołka, Stanisława Konefał
Strony od-do: 315-325
Streszczenie: Zaprezentowane w artykule treści ukazują pedagogikę chrześcijańską jako dziedzinę naukową, której konstytuowanie i rozwój zawsze leżały na sercu pracownikom Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, zarówno w czasach jego powstawania jak i współcześnie. Dorobek naukowy J. Woronieckiego, S. Kunowskiego i F. Bednarskiego stanowią podstawy pod dalsze prowadzenie badań w dziedzinie pedagogiki chrześcijańskiej nie tylko w naszym ośrodku akademickim. Obecna działalność zarówno Zespołu Pedagogiki Chrześcijańskiej PAN jak i Katedry Pedagogiki Chrześcijańskiej, dzięki organizowanym sympozjom, konferencjom i zjazdom dają możliwość wymiany myśli, wyników badań naukowcom zajmującym się zagadnieniem pedagogiki chrześcijańskiej zarówno w wymiarze krajowym jak i międzynarodowym. Wspomniana wyżej działalność, oraz przytoczone bardzo szerokie kierunki badań podejmowane przez pracowników i doktorantów Katedry Pedagogiki Chrześcijańskiej pozwalają przyjąć tezę, że pedagogika chrześcijańska jest dyscypliną, która ciągle się rozwija poszerzając pola zainteresowań i badań o ciągle nowe obszary, pojawiające się wraz z przemianami społeczno-gospodarczymi świata.



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Katarzyna Braun",
title = "Pedagogika chrześcijańska na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II. Źródła i kierunki rozwoju",
journal = "",
year = "2012",
pages = "315-325"
}

Cytowanie w formacie APA:
Braun, K. (2012). Pedagogika chrześcijańska na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II. Źródła i kierunki rozwoju. , 315-325.