Kompetencje merytoryczne katechety
[Essential competences of katecheta ]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Zeszyty Formacji Katechetów (ISSN: 1642-090X)
Rok wydania: 2015
Numer czasopisma: 4 (60)
Strony od-do: 29-36
Streszczenie: Zasadniczym celem katechezy jest pomoc wychowankowi w coraz głębszym umiłowaniu i bliższym przylgnięciu do osoby Jezusa Chrystusa. Kwalifikacje katechety określa zdolność do realizacji tego celu na katechezie. Zadania stawiane katechezie realizowane mogą być na różne sposoby, w zależności od poziomu życia religijnego ucznia i jego związku z Kościołem. W niniejszym opracowaniu dokonano rozróżnienia na uczniów posiadających solidny fundament wiary, oraz tych, którzy znajdują się na obrzeżach życia religijnego. Kompetentny katecheta ma pomóc uczniom należącym do pierwszej grupy w lepszym zrozumieniu i głębszym przeżywaniu orędzia chrześcijańskiego. Natomiast uczniowie przeżywający poważne problemy z wiarą potrzebują ze strony katechety pomocy w odpowiedzi na stawiane przez nich pytania i przeżywane wątpliwości w wierze. Kompetencje katechety określa najpełniej to, co charakteryzuje sposób przeżywania własnej wiary, której sam ma być czytelnym świadkiem.
Słowa kluczowe: katecheta, kompetencje, wiara



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Jarosław Wojtkun",
title = "Kompetencje merytoryczne katechety",
journal = "Zeszyty Formacji Katechetów",
year = "2015",
number = "4 (60)",
pages = "29-36"
}

Cytowanie w formacie APA:
Wojtkun, J. (2015). Kompetencje merytoryczne katechety. Zeszyty Formacji Katechetów, 4 (60), 29-36.